Školska godina u kojoj su učionice uglavnom više bile prazne bliži se kraju, za većinu učenika nastava će završiti na daljinu. Istraživanje koje je proveo zagrebački Institut za društvena istraživanja pokazuje da učenici online nastavu ocjenjuju trojkom.
Koji su u glavni nedostaci i što ipak treba na popravni ako će ocjene stizati i sljedeće godine na daljinu u priči Zorane Čičak Kulić.
Do kraja školske godine ostala su još dva tjedna, a posljednjih 13 Tin, učenik 6. razreda uči, piše zadaće i testove, a i ocjene dobiva na daljinu.
"Dobivali smo više zadaće, u školi je bilo bolje mogli smo lijepo vježbat i s učiteljima razgovarat o svim problemima o svemu što ne razumijemo. Sada to nije bilo to bez učitelja", rekao je Tin.
Slično smatra i 923 učenika 7.razreda iz Zagreba koji su online nastavi dali ocjenu 3. Rezultati Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu pokazuju da 71% ispitanih učenika smatra da u online nastavi dobivaju više zadataka kojemoraju izvršiti u kratkom roku. 52 % njih smatra da je gradivo razumljivije objašnjeno u učionicama, nego virtualno, a istraživanje pokazuje da 88 % učenika s lakoćom koristi digitalne uređaje.
Jedan od voditelja istraživanja, psiholog Boris Jokić, kaže da je online nastava pomogla u kriznom razdoblju, ali ako će se primjenjivati u budućnosti treba promjene.
"Treba razmisliti o strukturi radnog dana i samim satim u jednom danu, to ne moraju biti sati od 45 minuta, to mogu se svesti na 25 minutne lekcije, ili komunikaciju između nastavnika i razreda i to treba biti u zadano vrijeme kako bi se i za učenike i za učitelje osigurala struktura dana", rekao je Jokić.
Nedostatak komunikacije i pravovremenih informacija, kao i nejasne preporuke stvorile su velike probleme.
Učenici su imali problema s internetom niti jedna nastava ne može zamijeniti ovu u učionici. Ključno je popraviti internet i dostupnost da svi učenici budu u jednakim uvjetima kao i edukacija učitelja jer nisu svi bili jednako pripravni za ovu vrstu nastave.
Ministrica Blaženka Divjak uvjerava svi scenariji za jesen su spremni, a akcijski plan za provedbu nastave na daljinu je u javnoj raspravi.
"Mi smo na početku dali upute o vremenu i što treba vrednovati to je sve na tragu onoga u kurikularnoj reformi. I mi smo napravili istraživanja što mile učitelji i ravnatelji i to je ugrađeno u ovaj akcijski plan", rekla je Divjak.
A koliko su učenici izgubili i hoće li online nastava proći popravni ispit pokazat će jesen, ovisno o epidemiološkim uvjetima.