Pelješki most je na kraju 2021. godine već bio spojen, a najveći radovi odvijali su se na pristupnim cestama.
Proslavili smo, a onda su se pojavile sumnje: Otkrivamo što se događa s Pelješkim mostom i hoćemo li se njime voziti 2022.
Početak 2021. godine na Pelješkom mostu obilježio je dolazak 160 metara dugog broda AAL Genoa, pod liberijskom zastavom, koji je nakon 34 dana plovidbe iz kineske luke Nantong dovezao predzadnji kontingent dijelova budućeg mosta, od ukupno njih 165.
U siječnju su radove na Pelješkom mostu obišli ministrica regionalnoga razvoja i fondova EU-a Nataša Tramišak i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković te su obećali da će radovi na mostu i pristupnim cestama biti gotovi do početka turističke sezone 2022. Pelješki most je najznačajniji infrastrukturni projekt koji ima i određenu simboliku jer spaja hrvatski teritorij, istaknuo je tada Butković.
U veljači je Pelješki most spojen s kopnom. Prvi stup u moru i onaj na kopnu u Komarni povezani su čeličnom rasponskom konstrukcijom dugom 52 metra i teškom gotovo 600 tona. Tada se već moglo prošetati mostom na prvih 50 metara.
Postavljanju čeličnog bloka kojim se spajaju prvi stupovi u veljači je svjedočio i premijer Andrej Plenković. Ovo je važan korak u izgradnji Pelješkog mosta koji će s pristupnim cestama biti dovršen do lipnja 2022 godine. Godinu i pol smo pred funkcionalnim Pelješkim mostom koji spaja jug Hrvatske s ostatkom zemlje što je i naš glavni cilj, rekao je tada Plenković.
U travnju je bilo postavljeno već više od polovice Pelješkog mosta. Dotad je bilo montirano 79 segmenata čelične rasponske konstrukcije dužine 1246 metara na mostu koji je ukupne dužine 2,4 kilometra.
U svibnju se očekivao dolazak broda Development Way koji je prevozio posljednja 24 čelična segmenta rasponske konstrukcije Pelješkog mosta. Do kraja gradnje mosta preostala je ugradnja još 56 segmenata. Tada je bilo montirano oko 1600 metara rasponske konstrukcije mosta.
U lipnju je iz Kine u Ploče stigao brod za posebne terete Development Way s posljednja 24 segmenta čelične rasponske konstrukcije za Pelješki most, a Kinezi su velikim vatrometom obilježili povezivanje prvih stupova mosta.
Potkraj srpnja premijer Andrej Plenković i ministri uz veliku svečanost proslavili su spajanje i posljednjeg segmenta konstrukcije Pelješkog mosta. Neopisivo mi je zadovoljstvo reći da je Hrvatska spojena! Ovaj je projekt bio san mnogih proteklih 25, 30 godina i mi smo večeras ostvarili cilj koji rješava problem star 300 godina. To je jedno fascinantno, strateško postignuće hrvatskoga naroda i hrvatske države, rekao je tada Plenković.
Premijer Plenković je tijekom slavlja naglasio da smo za izgradnju mosta od EU-a dobili 357 milijuna eura nepovratnih sredstava te da je spojen čak tri mjeseca prije roka.
U kolovozu se krenulo s opremanjem mosta. Postavljala se ograda za zaštitu od vjetra, nanosila antikorozivna zaštita, završavalo betoniranje razdjelnog pojasa između dva prometna traka...
Nakon rujna fokus je sa samog mosta prešao na izgradnju pristupnih cesta, a već su se pomalo počela otvarati pitanje hoće li one biti gotove do početka turističke sezone 2022. godine. U listopadu je krenulo asfaltiranje samog mosta.
Po početnom projektu Hrvatskih cesta, cijeli projekt se odvija u četiri faze: izgradnja mosta Pelješac (2,4 km), izgradnja pristupnih cesta na kopnu (2,14 km) i na Pelješcu (9,898 km), izgradnja stonske obilaznice 1. faza (poddionica Sparagovići / Zaradeže - Prapratno duljine 10,2 km) i izgradnja stonske obilaznice 2. faza (poddionica Prapratno - Doli duljine 7,89 km)
Na naš upit iz Hrvatskih cesta su nam odgovorili kako je planirano da će dionice prve faze projekta biti puštene u promet tijekom ljeta 2022. godine neposredno prije početka glavne turističke sezone.
Most Pelješac dio je projekta koji sadrži izgradnju mosta s pristupnim cestama te izgradnju obilaznice Stona, dakle ukupno se gradi 32,5 kilometara nove državne ceste. Izgradnja nove prometnice je podijeljena na tri ugovora za izgradnju mosta i pristupnih cesta te dva ugovora za napajanje i opremanje, od kojih će prvi biti dovršen most, već početkom sljedeće, 2022. godine, odgovorili su iz Hrvatskih cesta.
Iz Hrvatskih cesta su nam objasnili i što sada rade na mostu. Trenutno se postavlja ograda za zaštitu od vjetra s obje strane mosta kao i zaštitna, odbojna ograda s unutarnje strane. Unutar mosta postavljaju se revizijske staze, odvodnja i kabelske police za buduće instalacije, a radi se među ostalim i hidroizolacija inspekcijske staze kao i postavljanje cestovne rasvjete.
Početkom siječnja bit će postavljen završni sloj asfalta što je preduvjet za početak postupka probnog opterećenja u cilju ispitivanja konstrukcije. Uglavnom, započele su pripreme za tehnički pregled Pelješkog mosta, slaže se dokumentacija za isto, a jedan njen dio poput projektne dokumentacije i izvedbenog projekta već se šalje na preglede odnosno uvide, tvrde iz Hrvatskih cesta.
Na pristupnim cestama radovi se odvijaju planiranom dinamikom osim na lokaciji mosta Ston gdje su radovi u kašnjenju, a zbog problematike transporta gotovih segmenata čelične rasponske konstrukcije iz proizvodnog pogona do gradilišta, zaključuju u odgovoru iz Hrvatskih cesta.
Pelješki most, najveći i najatraktivniji infrastrukturni projekt ove godine u Hrvatskoj, u 2021. obilježilo je veliko ljetno slavlje zbog spajanja konstrukcije, ali i strepnja hoće li pristupne ceste biti izgrađene u planiranom roku, do turističke sezone 2022. Most su spojili Kinezi, gradi se novcem iz europskih fondova, a kada bude završen spojit će ostatak Hrvatske s njezinim jugom. Iz Hrvatskih cesta su nam odgovorili što se točno sada radi na mostu i kada očekuju da će cijela dionica biti puštena u promet.