Kako nas najčešće varaju trgovci, teleoperateri...

Troškovi ovrhe su vam veći od ovrhe, mislite da vas je prevario trgovac u prodavaonici, muči vas naplata računa, previše su vam naplatili surfanje...

19.3.2012.
22:13
VOYO logo

Nakon brojnih pritužbi građana koji smatraju da su prevareni, Savjetovalište za zaštitu potrošača u http://danas.net.hr/specijal/split odlučilo je objaviti najčešće primjere manjih i većih prevara u Hrvatskoj.

1. Digitalna vaga

Trgovci u prodavaonicama najčešće varaju na digitalnoj vagi. Čine to tako da njenu startnu poziciju namjeste na dva dekagrama i to tako što je "zaštićuju" svojim brošurama ili reklamnim lecima umjesto tankom folijom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

2. Kontrolori HRT-a

Ako vam se dogodilo da RTV-pristojbu niste platili nekoliko mjeseci i na vratima vam se pojavio kontrolor te zatražio novac, nemojte mu ga dati. Naplatu na licu mjesta može obaviti samo policijski službenik kad je riječ o nekakvoj mandatnoj kazni.

3. Plaćanje računa

Građani su se požalili i zbog toga što im je jedan telefonski operater pri plaćanju računa naplatio i proviziju. U Savjetovalištu kažu da ako plaćate račune na šalterima davatelja usluge, provizija ne smije biti naplaćena. Osim ako je riječ o financijskim institucijama poput banke ili FINA-e.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

4. Ovrhe

"Za četiri neplaćene rate za RTV-pristojbu, odnosno dug od 320 kuna, stigla mi je ovrha na iznos od 1.200 kuna", požalio se jedan građanin. Iz Savjetovališta su za Slobodnu Dalmaciju izjavili da se radi o tome da je u većini slučajeva ovrha višestruko veća od samog duga, što je nedopustivo, ali i nezakonito. Prema njihovom mišljenju, odvjetnici koji zastupaju ovrhovoditelje pišu ovršna rješenja koja uopće nisu u skladu s odvjetničkim tarifama. Iz Savjetovališta stoga upućuju građane da ne pobijaju dug, nego troškove odvjetnika. Trebaju to učiniti tako da napišu prigovor javnom bilježniku koji će to proslijediti Općinskom sudu.

5. Skupo surfanje

"Stigao mi je sporan račun za internet u iznosu od 16 tisuća kuna, ostvaren u roamingu. Pismeno sam se žalila operatoru koji je djelomično udovoljio mom prigovoru i smanjio dug na 12 tisuća."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Žalba je to jedne građanke koju u Savjetovalištu upućuju da općom uplatnicom platiti nesporni dio računa, a za ostatak se žali Povjerenstvu operatora za reklamacije. Tvrde da je operater dužan upozoriti svoje korisnike ako njihova potrošnja prijeđe više od dvostruke prosječne mjesečne potrošnje u zadnja tri mjeseca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brak na prvu UK
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo