Njezina izgradnja najavljivala se godinama, a sada se već mjesecima odgađa početak prve vožnje zagrebačkom žičarom. Najnoviji problem je uporabna dozvola zbog buke koju stvara. Gdje je zapelo i što sa žičarom ima jedan zapaljeni automobil, provjerila je za RTL Nataša Vidaković.
Za stanovnike koji žive u njezinoj blizini, buka koju proizvodi velik je problem.
"Kad dođemo na parking mogu reći da se žičara doista čuje glasno,
pa mogu zamisliti kako je stanarima kojima doslovno iznad kuća
ide to", kaže za RTL Karlo Huzanić.
Zagrepčanin Mladen Kobasić, pak, objašnjava:
"Kad uđe recimo žičara u ovu skretnicu, u ovaj tunel, tu na neki način uspori i onda ne ide po tim sajlama, nego ide po nekakvim kotačima ili nečem ide, nemam pojma kak ide i to ronda."
Istraga paljevine automobila još traje
A žičarina susjeda koja se na buku požalila u medijima, samo dan poslije medijskog istupa pronašla suprugov automobil zapaljen ispred kuće. Kako neslužbeno doznajemo, požar je bio podmetnut, ali policija o svemu šuti jer kriminalističko istraživanje još traje.
Za vrijeme probnih vožnji građani su se požalili da žičara proizvodi prejako buči. Prema pravilniku o najvišim dozvoljenim razinama buke, ona ne bi smjela biti veća od 65 decibela danju, odnosno 50 decibela noću.
Zbog toga sanitarna inspekcija žičari nije izdala uporabnu dozvolu. Navode da investitor nije predočio izvještaj o mjerenju razine buke u naseljenom području. Voditelj projekta, međutim, tvrdi da to nije točno.
"Dostavljen je, da, i napravljen je izvještaj o razini buke temeljem članka 7. prema mišljenju ministra zdravstva Vilija Beroša", kaže Goran Radić, voditelj projekta Žičara Sljeme, "Oni stalno ovu prometnu infrastrukturu svrstavaju u neke ostale građevine."
Oleg Butković, šef ministarstva koje nadzire i izdaje dozvole za rad prometnih infrastruktura, o ovom problemu ne zna mnogo:
"To su neke procedure koje investitor mora zadovoljiti. A ja vam ne mogu stvarno reći jer mi u ministarstvu nismo dobili nikakav, koliko ja imam informacija, nikakav zahtjev da bismo bili involvirani u samo otvaranje žičare."
Stručnjaci zato znaju što bi moglo riješiti problem.
Problem samo na početku, i to se da riješiti
"Postoje rješenja da se bukobranima može ovaj početni dio, koji prolazi kroz stambeni dio, smanjiti, a dalje više nije problem, jer žičara prolazi kroz dio koji je nenaseljen", tumači Mladen Nikšić iz Zavoda za željeznički promet na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu.
A upravo je na buku upozoravala i austrijska tvrtka koja je nadzirala radove na žičari, te upravo zato savjetovala izgradnju bukobrana.