Ministar znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović će imati zadnji sastanak s članovima stručnoga tima za testiranje testa iz hrvatskoga jezika na ovogodišnjoj državnoj maturi, na kojemu će biti doneseni zaključci. Ministar je izjavio da je već sada jasno da su maturanti bili u pravu da spomenuti test nije bio dobar koncepcijski te da su u njemu bila brojna dvojbena pitanja.
Ministarstvo obrazovanja danas će na konferenciji za novinare u 16.30 objaviti detaljno izvješće radne skupine koja je analizirala pitanja iz hrvatskog jezika na državnoj maturi.
Podsjetimo, zbog brojnih prigovora maturanata i njihovih roditelja, ministar je smatrao da mu je obveza testirati test na državnoj maturi iz hrvatskoga jezika, te se zahvalio timu koji je na tome radu cijeli vikend. Ocijenio je da je taj tim odlično odradio posao. Kazao je da ispit državne mature iz hrvatskog jezika nije bio koncepcijski dobar jer su tekstovi koji su tražili razumijevanje, zahtijevali od učenika da ih pročitaju tri ili četiri puta, a – istaknuo je – 72 pitanja u 80 minuta uz takvo čitanje nije dostatno da učenici objektivno pokažu stečeno znanje.
Nacionalno vijeće učenika RH smatra da je ovogodišnji ispit iz hrvatskoga jezika na državnoj maturi bio objektivno teži od ispita prošlih godina, ali da je pravi krivac za učeničko nezadovoljstvo sustav. Vijeće se protivi i 'zadiranju' politike u struku i mogućem izbacivanju pitanja iz ispita ili 'ispravku' ispita, jer drži da bi to ugrozilo sam koncept državne mature kao standardiziranog ispita, piše HRT.
Ovogodišnji ispit tražio je da pristupnici imaju više znanja i razumijevanja književnosti i jezika no do sada, što je za Vijeće vjerojatno i glavni razlog učeničkoga nezadovoljstva. Vijeće smatra da ogorčeni napisi pojedinih učenika promašuju srž vrednovanja rezultata državne mature - a to je - ako je ispit doista teži onda je jednako težak svima.