ROKOVI TEKU /

Izbori za EP pred vratima: Istražili smo kako će stranke 'skucati' novac za kampanju

Prikupiti novac za kampanju nije lako malim strankama koje su tek stupile na scenu, a žele privući birače

28.3.2019.
6:55
VOYO logo

Startali su prije dva mjeseca, zovu se Start, ankete ih vole, ali novčanik im je plitak. Donacije su im dobrodošle, ali neke su kažu i odbili. ''Velike stranke kupuju glasove birača novce, a male stranke se bore za svoje birače srcem i idejama. tako ćemo i mi kao jedna nova mlada politička stranka građanima pokušati objasniti zašto su izbori za EU parlament presudno važni za život svih nas. Imat ćemo vrlo ograničen budžet, simboličan u odnosu što će u ovoj kampanji potrošiti HDZ i SDP'', kazala je Dalija Orešković, predsjednica stranke Start.

Neki, poput Amsterdamske koalicije priznaju da su za kampanju digli kredit, drugi da će posegnuti za vlastitom ušteđevinom. U najboljoj je poziciji svakako HDZ koji je prošlu godinu HDZ završio s više od 12 milijuna kuna plusa, a od donacija su zaradili 650.000 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Svaka stranka može potrošiti ako želi jednu kunu, a može maksimalno četiri milijuna kuna. Apeliram, već sam vam to rekao i dalje smo država u kojoj iznos za ovu kampanju je proporcionalno najmanji'', upozorava predsjednik Vlade i HDZ-a Andrej Plenković.

''Trebalo bi biti dovoljno svima u ovim okvirima kako se vode moderne kampanje da će svima biti dovoljno'', smatra glavni analitičar HDZ-a Robert Kopal.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

SDP je siromašniji, tek su se izvukli iz minusa - 2018. završili su s nešto manje od četiri milijuna kuna u blagajni, a od donacija su prikupili gotovo 140.000 kuna.

Najmanja im je donacija građana bila dvije kune i 85 lipa, a najveća 30 000 kuna. 

''SDP nema novaca za razbacivanje u predizbornoj kampanji. Međutim, mi imamo najbolju listu'', tvrdi saborski zastupnik HDZ-a Predrag Matić.

Image
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL/Patrik Macek/PIXSELL

(Hrvoje Jelavic/PIXSELL/Patrik Macek/PIXSELL)

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Most je danas predstavio svoje adute. A ako gledamo financijski izvještaj, 2018. završili su u minusu od 15.000 kuna, a od donacija su zaradili 11.500 kuna.

''Mi ćemo prije svega se spustiti među građane, među ljude, s njima se družiti. Velik dio novca ćemo potrošiti upravo za takva druženja. Elektronski mediji, digitalna kampanja, potrošit ćemo 1,2 milijuna kuna'', kaže Josip Katalinić, voditelj kampanje Mosta, a predsjednik stranke Božo Petrov dodaje: ''Bit će to isključivo novac koji smo dobili iz proračuna, odnosno političke stranke, bez donatora''.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Živi zid je novu godinu dočekao s 59.000 kuna u blagajni, a lani su dobili oko 9.400 kuna donacija. Kažu da će u ovoj kampanji biti skromni, naime, kako je rekao predsjednik Živog zida Ivan Vilibor Sinčić: ''Milijun i pol - Nema šanse da bude više. Bit će puno manje od toga. Nemamo nikakve donatore osim građana''.

Srećom za sve, pogotovo siromašnije, najviše će profitirati kampanjom na društvenim mrežama, koja je ionako najjeftinija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo