Dobra vijest za one koji putuju vlakom: sljedeće ljeto na pruge stiže 12 novih elektromotornih vlakova. HŽ putnički prijevoz obnavlja vozni park, pa su potpisali ugovor za financiranje kupovine još 21-og vlaka koji će biti isporučeni za dvije godine.
Obnova je vrijedna milijardu i 300 milijuna kuna, a većina novca stiže iz europskog fonda. Kako izgledaju novi vlakovi - u priči Borisa Miševića.
Prošlost i budućnost i dalje zajedno klize hrvatskim prugama. No milijardu kuna za još 21 novi vlak je na stolu, spremno za kupovinu. Skoro sve plaća Europa, manji dio ide iz proračuna.
"Svi ovi vlakovi su visoko komforni, klimatizirani, postoje rampe za siguran ulazak osoba u invalidskim kolicima", rekao je Željko Ukić, predsjednik uprave HŽ Putničkog prijevoza.
Putnici će imati besplatan internet, videonadzor te moderan informacijski sustav s prikazanim odredištima putovanja i sljedećim zaustavljanjima. 10 vlakova biti će gradsko-prigradski, a 11 regionalni.
"Što se tiče vlakova oni će uglavnom ići brzinom od 160 km na sat gdje će to biti moguće na ovim glavnim koridorima", izjavio je Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.
Trenutno prugama vozi 28 novih vlakova. 12 ih je još u procesu proizvodnje i stižu sljedeće godine. 21 novi vlak također će, kao i ove prije, graditi domaća tvrtka Končar jer je njihova ponuda bila jedina.
Prosječna brzina vlakova u Hrvatskoj trenutno je 45 kilomatara na sat. Modenizacijom pruga i nabavkom ovakvih novih vlakova i taj bi problem konačno trebao biti riješen.
Novi vlakovi će biti dugački 75 metara. Putnicima prijevoznik obećava veći kapacitet i udobnost te pouzdaniji prijevoz.
"Ja mislim da je problem i dalje kod njihovog usklađivanja vlakova, kad jedan krene kasniti onda kasne svi i nastane kaos ovdje", rekao je jedan građanin.
"Nadam se trebalo bi, treba to ubrzati modernizirati i uvesti malo češće vlakove i promovirat taj prijevoz vlakom jer je najbrži od mjesta do mjesta", izjavila je jedna građanka.
Kabina automatizirana, pregledna s digitalnom kontrolnom pločom. Strojovođa kaže da je vožnja užitak tako da nisam mogao odoljeti izazovu da sam pokrenem moćnu mašinu.
Do 2024. godine hrvatskim prugama voziti će 40 novih ovakvih vlakova. To znači da će više od 60 posto ukupnog voznog parka biti modernizirano.