Predstavnik Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu (AIN) zadužen je da se uključi u sigurnosnu istragu oko potonuća broda "Bourbon Rhode", a šalje ga Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Upravo je tu informaciju Ministarstvo potvrdilo Novom listu kada su pitali hoće li se Republika Hrvatska aktivno uključiti u istraživanje okolnosti nesreće broda u kojem su četvorica članova posade izgubila život, trojica su spašena, dok se za sedmoricom, među kojima je i zapovjednik Dino Miškić, još traga.
Prije nekoliko dana je prekinuta aktivna potraga za nestalim mornarima, no pojačano je promatranje područja na središnjem Atlantiku te će ono biti nastavljeno još neko vrijeme preko satelita i brodova u prolazu. Niz nedoumica i nerazjašnjenih pitanja oko tragične havarije trebalo bi biti rasvijetljeno istragom. Na sudjelovanje u istrazi Hrvatska ima pravo jer je jedan od nestalih članova posade hrvatski državljanin.
Francuske vlasti našem ministarstvu nisu dale informacije o tijeku istrage
Za Novi list su stručnjaci u pomorstvu i stručnjaci za sigurnost u pomorstvu kazali kako je vrlo važno da se Hrvatska uključi u istragu jer 'postoje realne mogućnosti da se okolnosti nesreće probaju zataškati'. Budući da je Bourbon Rhode brod u vlasništvu francuske kompanije, istragu vode francuske vlasti na Martiniqueu. No, nitko od članova posade nije državljanin Francuske pa tamošnja javnost i mediji ne pritišću da se istraže sve okolnosti nesreće. Inače, brod je plovio pod zastavom Luksemburga.
"Ministarstvo nije zaprimilo informacije od francuskih vlasti vezano za tijek istrage budući da još uvijek traje potraga za nestalim pomorcima", kratko su Novom listu odgovorili iz Ministarstva na upit javljaju li im francuske vlasti tijek istrage.
Nerazjašnjena pitanja
Prvi put je potraga prekinuta tjedan dana nakon havarije pa je ponovno bila nastavljena. Nažalost potraga nije polučila rezultate. Poslije toga su francuske vlasti prekinule aktivnu potragu za nestalim pomorcima. Činjenica da ni jedna od tri preostala splava za spašavanje potonulog broda nisu pronađeni, a nisu detektirani ni signali uređaja za radijsko pozicioniranje (EPIRB) i radarskog transpondera (SART), izazvala je velike polemike u domaćoj stručnoj pomorskoj javnosti. Osim toga, polemiku su izazvala i svjedočenja preživjelih o lošem stanju broda, kao i fotografije broda.
Zbog svega toga treba se provesti temeljna istraga svih okolnosti nesreće što uključuje utvrđivanje stanja broda te odgovornosti za eventualne propuste u održavanju. Isto tako, treba se istražiti postupanje zapovjenika i kompanije kao i procjena stanja broda koju je napravila certifikacijska kompanija koja je pregledala tegljač. Potraga je prvi put bila prekinuta svega tjedan dana nakon havarije, da bi ponovno bila nastavljena, nažalost, bez rezultata, nakon čega su francuske vlasti odlučile prekinuti aktivnu potragu za nestalima.