Prva skupina hrvatskih revizora odslušala je savjete slovenskih kolega. Odslušali su teorijska predavanja, a sada su obavili i prvi izlazak na teren.
"Dobijete jedne druge smjernice da opazite detalje na cesti koje niste prije kako biste mogli dati svoje mišljenje o unaprjeđenju cesta", objasnio je Denis Šimunić, revizor ceste.
Prostora za greške nema.
"To je velika odgovornost, teško je procijeniti koliko jedan ljudski život vrijedi, neprocjenjiv je i svaki život koji spasite velika je stvar", Saša Tomašić, revizor ceste.
Čeka ih puno posla. Promatraju baš svaki detalj iz svih smjerova i kuteva.
"Oni ocjenjuju vidljivost na cesti po danu po noći, kvalitetu prometnih znakova, trase, okolinu ceste, ima li u blizini ceste nekavih prepreka i stupova ili stabala koji ne bi trebali biti tu", Marko Šoštarić, Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.
Primjerice, ovako se ispituje noćna vidljivost.
"Ispituje kolika je vrijednost u ovom smislu sada mjerimo rubnu desnu liniju i na ovom desnom displeju nam pokazuju da je vrijednost 360 mikrokandela po luxu po metru kvadratnom", Mario Fiolić, Fakultet prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.
Naručitelj mjerenja su koncesionari i upravitelji cesta, a na to ih obvezuje Europska direktiva. Međutim, preporuke revizonara moraju tražiti, ali ne i uvažiti ih.
"Ali će te preporuke biti dostavljenje koncesionarima, upravljačima i one bi kao takve trebale biti uvažene, bit će uvažene u nekom sljedećem periodu", Marko Ševrović, Fakultet prometni znanosti u Zagrebu.
Revizori će obaviti nadzor nad 1.600 kilometara autocesta i državnih prometnica.