Oko 15.000 Hrvata manje boravilo je tijekom predsezone u nekoj od domaćih destinacija. Domaći dolasci u padu su za pet posto, kao i noćenja kojih je u Hrvatskoj u prvih pet mjeseci ostvareno oko 900.000 odnosno 50.000 manje nego lani. Pokazuje to statistika o turističkom prometu Hrvatske turističke zajednice (HTZ) prema kojoj se može iščitati kako je kriza, uz ostalo, ipak ostavila traga na domaćem turističkom prometu.
Ljetni godišnji odmori tek što nisu krenuli, međutim u domaćim turističkim agencijama ukazuju kako rijetko tko razmišlja o ljetovanju. Nekog većeg bukinga za sada još uvijek nema, što se dijelom pripisuje i činjenici da hrvatski turisti željno iščekuju popuste i last-minute akcije. Osim toga, trenutačno su mnogi okupirani nogometnim zbivanjima koja su pomaknula fokus s nadolazećih ljetnih dana.
''Naši su građani, inače, naučili čekati povoljnije prilike, last-minute i slične akcije kojih trenutačno nešto ima, ali ne kao i lani, i to zbog povećanog broja dolazaka stranih gostiju. Stoga hotelijeri imaju i manje prostora za akcije za domaće turiste. Naravno, akcija će se uvijek naći, osobito u srpnju'', poruč-ili su iz touroperatora Kompasa.
Inače, lani je Kompas čak 70 posto ljetovanja prodao upravo kroz različite akcije za domaće tržište, što pokazuje koliko su već lani domaći ljudi kalkulirali s odmorom. Ove godine, moglo bi se dogoditi da neće biti mjesta, osobito u nekim periodima ljeta i destinacijama koje su već sada jako dobro popunjene. Tako se, primjerice u skupim dubrovačkim hotelima teško može dobiti krevet već i za rujan, a gotovo je nemoguće doći i do apartmana u, primjerice Rovinju.
Inače, preko agencija i touroperatora domaći gosti u pravilu bukiraju hotelski smještaj, manje apartmane i sobe. Očekuje se kako će najviše biti onih koji će za odmor biti spremni potrošiti od 2.000 do 3.000 kuna za sedam dana polupansiona na moru, uz 50 posto popusta za djecu.
Prognoze nisu crne
Daleko najjeftiniji je odmor u Tunisu u koji se na sedam dana može od 1.900 do 2.500 kuna s uključenom avionskom kartom. Toliko u Hrvatskoj stoji samo smještaj u hotelu bez prijevoza. No ipak, Tunis zbog situacije u toj zemlji nije toliko tražen koliko Turska. Tako i ovog ljeta za Tursku lete čarteri na tjednoj bazi. Ipak, sve u svemu, prošlu godinu će biti teško dostići.
U Atlasu kažu kako prognoze za ljeto, što se domaćeg tržišta tiče, nisu crne.
''Kod svih smo produkata ili na prošlogodišnjem nivou, što se odnosi na Mediteran i europska putovanja, ili u rastu što je slučaj kod produkta Jadran, dok nam blago rastu daleka putovanja i krstarenja. Zanimljivo je kako nam je Grčka i sada među najtraženijim destinacijama što se produkta Mediteran tiče, druga najtraženija nakon Turske'', poručili su iz Atlasa za Novi list.
Glavni kriterij za odabir ljetovanja je privlačnost destinacije i sadržaja, od hotelskih do destinacijskih, povoljna cijena odnosno dobar omjer vrijednosti za novac, prodajne akcije kao što je akcija 7=6, besplatni aranžmani za djecu, obiteljski popusti i slično.