Hrvati su u tolikoj mjeri počeli kupovati rabljena vozila iz EU, da njihova prodaja više nije samo po količini prestigla prodaju novih, već u prosjeku na svakog građanina koji kupi novi – dođu i četiri koja kupe rabljeni.
2008. godine ih je prodano trostruko više novih. Isti trend i
nakon pada tržišta sve do 2012., ali poslije ulaska u Uniju,
prodaja korištenih prestiže nove 2014. godine, a godinu
kasnije još više. Od 35 tisuća novih. 70% kupili su država ili
tvrtke, tek 30% građani. Rabljene samo građani. Isti trend i u
prva tri mjeseca ove godine.
Direktor WeltAutaMario Devčić je
nekad prodavao nove, ali prilagodio se. Sada je njegova tvrtka
jedna od najjačih u prodaji rabljenih s malom kilometražom, No,
upozorava, dvije trećine uvezenih su stariji od 7 godina.
"Nažalost to negativno utječe na naš vozni park, time se utječe
na sigurnost, svjedoci smo da dolazi do većeg broja poginulih i
mi pokušavamo tim mlađim vozilima utjecati na to", kazao je
Mario.
Da Hrvatska ne postane groblje vozila iz Unije, struka smatra da
država mora potaknuti prodaju novih ili tih boljih tek nekoliko
godina starih, rabljenih, a to se u obje kategorije može postići
ukidanjem nameta poput prijepisa koji imamo jedini u
Europi.
"Već ionako smo izvan apsolutne većine zemalja koja ne prakticira
naplaćivanje poreza na promet vozila, država u svakom slučaju
treba napravit bilokakve olakšice", izjavio je Kristijan
Tićak, urednik Auto Motor i Sport.
U ministarstvu prometa koje bi moralo pažljivo promatrati što se događa na cestama, nam odgovaraju da za to - nisu nadležni.