HRT /

lažirao dobit i medije uništavao dampingom!

Ravnateljstvo HRT-a knjigovodstvenim trikovima se grčevito borilo da umjesto gubitka prikaže dobit. U 2008. iskazali su 29 milijuna kuna nepostojećih prihoda, otkriva nalaz Državne revizije.

6.4.2010.
11:39
VOYO logo

Po nalazu koji posjeduje Večernji list, Državni ured za reviziju utvrdio je da je Hrvatska radiotelevizija u 2008. godini, kršeći načela dobre knjigovodstvene prakse, nasilno pretvarala povelike minuse u plus.

arti-201001260437006Konkretno, Državna revizija tvrdi da je u 2008. godini HRT smanjio rezerviranja za moguće troškove prema sudskim postupcima za 10 milijuna kuna te rezerviranja za PDV u iznosu 29 milijuna kuna na temelju rješenja Porezne uprave iz 2002. iako je upravni postupak još bio u tijeku. Tako su, piše Večernjak, iskazali 29 milijuna kuna nepostojećih prihoda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Knjigovodstvenim akrobacijama do pozitivnog poslovanja

Možda nije riječ o kažnjivom postupku, ali sasvim sigurno jest o neshvatljivoj neodgovornosti. Naime, Ravnateljstvo HRT-a ukidanjem rezervacija zažmirilo je na činjenicu da su se u tome trenutku vodili postupci protiv njihove kuće teški 105 milijuna kuna.

No, čak ni ta knjigovodstvena makinacija nije bila dovoljna Vanji Sutliću da za 2008. izvuče HRT iz knjigovodstvenog minusa, pa je još donio Odluku o vrijednosnom usklađivanju potraživanja od kupaca, čime je lažno, na papiru, uprihodovao 46 milijuna kuna. Samo zahvaljujući tim i sličnim knjigovodstvenim akrobacijama HRT je 2008. završio s dobiti od oko četiri milijuna kuna, umjesto s gubitkom od 60-ak milijuna kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

arti-201003060059006Inače, način vođenja knjiga na HRT-u mijenjao se iz godine u godinu. Tako su se u 2006. potraživanja za nenaplaćenu pristojbu knjigovodstveno usklađivala svakih 120 dana, u 2007. rok za ispravak je produljen na 180 dana, a Vanja Sutlić je 2008. potpisao da rok bude 365 dana, vjerojatno da bi se mogao skrivati iza nerealnih podataka o dobiti.

U 2008. ukinuli rezervacije za štete od sudskih postupaka

Što se tiče rezervacija za moguće štete od sudskih postupaka, HRT je u 2004. imao rezervacije u visini 71 posto šteta, 2005. u visini 67 posto šteta, u 2007. to je smanjeno na samo osam posto, a u 2008. potpuno je ukinuto! Državni ured za reviziju nije mogao dobiti odgovor koji su bili kriteriji za takvo, sve neodgovornije rezerviranje za potencijalne štete, pa se također može pretpostaviti da je bivše Ravnateljstvo na taj način umjesto gubitka žarko željelo prikazati dobit, a nije se bavilo stvarnim restrukturiranjem.

Dio izvješća Državne revizije o naplati i knjigovođenju HRT-ovih promidžbenih usluga posebno bode oči, piše Večernji. Prvo, HRT je u 2008. uprihodovao 98 milijuna kuna, ili čak 22,1 posto manje nego u godini prije, te je tako ukupno zaradio 345 milijuna kuna. Pri tome revizorima nisu uopće objasnili zašto je evidencija ostvarene realizacije 65 milijuna kuna viša nego prihodi evidentirani u poslovnim knjigama, a suvisla objašnjenja nisu imali ni za politiku dampinških cijena, tj. raznoraznih velikih popusta na cijenu svojih oglasa.

HRT se sustavno bavio uništavanjem drugih medija

Naime, davali su pet posto popusta na predujam od dva milijuna kuna, na predujam od 30 milijuna kuna popust 15 posto, agencijski popust 15 posto, količinski popust od dva do šest posto, od dva do osam posto popusta na udio HTV-a u ukupnom proračunu oglašivača i od osam do 10 posto popusta na veći udio oglašavanja na HTV-u u odnosu na oglašavanje na drugim nacionalnim televizijama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

arti-201003030097006Posljednja dva popusta dokaz su da se HRT sustavno bavio uništavanjem drugih medija, posebno komercijalnih televizija, te je kao javna TV postao predvodnik nelojalne konkurencije umjesto da se bavi onime za što dobiva pretplatnički novac.

Ukupno je na promidžbene prihode u 2008. HRT odobrio 92 milijuna kuna popusta, ili čak 24,4 posto ukupnih promidžbenih prihoda. A HRT-ov marketing ni za ovako visok iznos nema obrazloženje popusta po vrsti za svakog kupca nego samo ukupni iznos popusta po svakom kupcu. Stručnjaci kažu da je zastrašujuće ako netko na javnoj televiziji ima diskrecijsko pravo odobravanja popusta prema vlastitom nahođenju, jer se nigdje ne evidentira vrsta popusta po kupcu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članci:

arti-201003190554006 arti-201004010722006 arti-201002260601006 arti-201004010025006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo