Posljednju akcija Hrvatske gorske službe spašavanja primjer je u kojem vojni helikopteri nisu bili najbolje rješenje. Tako barem navodi Stipe Božić iz HGSS-a, pojašnjavajući zašto je u Hrvatskoj ukinut pilot projekt helikopterske hitne pomoći.
Tehnički složeno spašavanje Poljske turistkinje obavila je vojna letjelica.
"Helikopter za hitnu medicinsku pomoć nije mogao pomoći, morao je doći vojni. Bilo bi bolje da je bio lakši helikopter s boljom opremom, ali na žalost to se nije dogodilo", rekao je Stipe.
Dok politika stoji po strani, stvari u svoje ruke uzimaju građani. Pokrenuta je peticija za nastavak rada Hitne medicinske helikopterske službe.
"Peticija je u manje od 24 sata skupila 5.000 potpisa s mnoštvom komentara gdje ljudi stvarno govore kako je to zaista potrebno", rekla je pokretačica peticije Mirta Grandić.
Joško Kalilić, jedan od najzaslužnijih za izgradnju heliodroma KBC-a Split tvrdi kako je netom završeni pilot projekt bačenih 11 milijuna kuna jer nije mogao djelovati samostalno.
"Civilni helikopteri koji su prevozili pacijente po danu nisu mogli po noći jer nisu za to osposobljeni", rekao je Kalilić.
S druge strane masivni i slabije pokretni vojni helikopteri nisu pogodni za nepristupačne terene. Rješenje ima Hrvatska gorska služba spašavanja.
"Kompletna služba mora imati odgovor na sve, na sva pitanja. Ne samo na ovaj lakši dio nego na ukupnost. Dakle, ne možemo razvijati posebnu službu koja će samo raditi teže operacije – noćne, teška vremena i planinske terene", objasnio je pročelnik helikopterske komisije HGSS-a Srđan Vrsalović.
No, zasebna služba iziskuje i dodatne troškove nabavke skupih helikoptera za različitu uporabu. Taj novac, tvrdi Vrsalović, moguće je osigurati.
"Mi mislimo da je normalno da se to plaća od tržišta osiguranja", kaže Vrsalović.
Medicinske intervencije, hitni prijevozi, nesreće, traganja i spašavanja – to su slučajevi kada se pozivamo na brze i učinkovite službe. A sve što oni traže zauzvrat jest da im se osiguraju uvjeti za pomaganje drugima.