Evo kako je zamišljeno uvođenje Građanskog odgoja u škole

Nakon dvije godine eksperimentalnog provođenja u četiri srednje i osam osnovnih škola širom Hrvatske, od školske godine 2014./2015.

2.4.2013.
9:50
VOYO logo

Program Građanskog odgoja podijeljen je u šest dimenzija. Kroz društvenu dimenziju razvijaju se socijalne i komunikacijske vještine i nenasilno rješavanje sukoba, u ljudskopravnoj dimenziji uči se o vlastitim i tuđim pravima, ali i o tome kako i zašto zaštititi svoja i tuđa prava.

"Tu je zatim politička dimenzija, kroz koju se uči kako djelovati u okviru političkog okruženja i kako poticati na aktivno sudjelovanje građana u procesu donošenja odluka. Onda je tu kulturna dimenzija, kroz koju se uči o svojoj, ali i o tuđim kulturama s ciljem uvažavanja i prihvaćanja različitosti, zatim gospodarska ili ekonomska dimenzija, koja uključuje sustav ekonomije, monetarni sustav, radnička prava, procese zapošljavanja i slično, te ekološka dimenzija, koja potiče na očuvanje prirode i okoliša te promiče održivi razvoj", objasnila je za Radio Slobodna EuropaAnkica Milić u Mreži mladih Hrvatske.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U završnim razredima praktična nastava

Nevladine udruge angažirane na ovom projektu (na kojem se radi već 15 godina!) očekuju da Ministarstvo obrazovanja napravi akcijski plan koji bi omogućio kvalitetno i sustavno uvođenje ovog predmeta u škole. Za sada, predviđeno je da se sadržaji Građanskog odgoja prvih 6 razreda osnovne škole ubace u druge predmete, da u 7. i 8. razredu to bude izborni predmet, da u prva dva razreda srednje škole to bude obavezan predmet, a u trećem i četvrtom srednje da to bude praktična nastava kroz projekte.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo