učinkovitost raspolaganja nekretninama /

Evo kako Grad Dubrovnik šlampavo upravlja nekretninama u svom vlasništvu

Image
Foto: Lucija Komaić

Državna revizija nije dala blistave ocjene Gradu Dubrovniku u vođenju nekretnina u svom vlasništvu

23.3.2016.
13:35
Lucija Komaić
VOYO logo

Državna revizija nedavno je objavila izvješće o učinkovitosti raspolaganja nekretninama u vlasništvu Grada Dubrovnika. Ocjenjivali su je li Grad Dubrovnik kvalitetno raspolaže nekretninama u svom vlasništvu, točnije je li kvalitetno vodi dokumente, te ubire li maksimalni mogući prihod uz minimalni rashod. Ocjene u izvješću nisu sjajne.

Grad Dubrovnik trenutno u svom vlasništvu ima 269 poslovnih prostora i 276 stanova. Doduše valja kazati kako sve te nekretnine nisu posve 'čiste', odnosno na dijelu njih se vode imovinsko-pravni sporovi. Također, Grad Dubrovnik u svom vlasništvu ima i zemljišta, sveukupne veličine 4 i pol milijuna kvadrata. Od iznajmljivanja poslovnih prostora Grad Dubrovnik u 2014. godini sveukupno je zaradio 22 milijuna kuna, dok je od najma stanova utržio 526 tisuća kuna. Od iznajmljivanja zemljišta dodao je još 881 tisuću kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naravno dobici od muzeja, zidina i sličnih povijesno-kulturnih stavki ovdje ne spadaju. Zanimljivo Grad Dubrovnik ne vodi evidenciju o vrijednosti pojedinih atraktivnih kulturno-povijesnih nekretnina, ali i drugim stavkama o kojima bi trebalo voditi računa, ističe Državna revizija u svom izvješću.

-Vrijednost građevinskih objekata nije potpuna i cjelovita jer u poslovnim knjigama nije procijenjena i evidentirana vrijednost pojedinih objekata kulturno-povijesne baštine koji su u vlasništvu Grada Dubrovnika, od kojih je većina dana na korištenje ustanovama u kulturi u vlasništvu Grada ili drugim pravnim osobama (prostor muzeja Rupe, Knežev dvor, poslovni prostor Pomorskog muzeja tvrđave Sv. Ivan, Gradske zidine, kazalište, kino dvorane, zgrada doma Maslina). Također, u poslovnim knjigama nije izvanbilančno evidentirana vrijednost poslovne zgrade, odnosno uredski prostor u zgradi gdje je smješten ured gradonačelnika, s obzirom da se radi o prostoru bivše Općine Dubrovnik koji se prema Odluci Vlade Republike Hrvatske iz listopada 1997., trebao dopunskom odlukom rasporediti između Grada Dubrovnika i Dubrovačko neretvanske županije, što do vremena obavljanja revizije nije učinjeno. U poslovnim knjigama nije evidentirana vrijednost ulaganja u građevinske objekte i objekte kulturno-povijesne baštine, koji su dani na korištenje ustanovama u kulturi u vlasništvu Grada ili drugim pravnim osobama. Evidentirana vrijednost nerazvrstanih cesta i javne rasvjete se odnosi na ulaganja koja su obavljena od 2012. do 2014 i u ranijim godinama, dok vrijednost svih nerazvrstanih cesta i javne rasvjete na području grada nije procijenjena i evidentirana u poslovnim knjigama. U poslovnim knjigama nije evidentirana ni vrijednost gradskih i mjesnih groblja – stoji u nalazu Državne revizije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Više pročitajte na portalu Dubrovačkidnevnik.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo