Natječaj za nadzor gradnje Pelješkog mosta zaustavila je tvrtka Lipov Gaj, s 10 kuna temeljnog kapitala i 0 kuna prometa. O tome smo govorili u Direktu prošlog četvrtka, a naš gost bivši ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić ustvrdio je kako je to samo još jedan primjer legalnog reketa, kada se tvrtke osnivaju samo kako bi zaustavile neki natječaj sve dok im se ne plati da odustanu od opstrukcije posla. A u ovom slučaju je riječ o strateškom državnom poslu, vrijednom dvije milijarde kuna.
Javila nam se i druga strana, tvrtka Lipov Gaj i njezin vlasnik Ivan Mahnić koji iza sebe ima više tvrtki i još više žalbi.
Ivan Mahnić i njegov Lipov Gaj, tvrtka s manje od 5 zaposlenih i s nikakvim prihodom u prošloj godini, stopirala je natječaj za nadzor izgradnje Pelješkog mosta.
"Ovaj put smo uočili da nema troškovnika. U tom slučaju ako želite biti sigurni da će se to ispraviti, podnosite žalbu komisiji", kazao nam je Ivan Mahnić, vlasnik tvrtke Lipov Gaj.
Ali Ivanu Mahniću ovo nije prvi put da podnosi žalbu na javni natječaj. Žalio se na postupke javne nabave u Hrvatskim šumama, HEP-u, i raznim drugim tvrtkama, ukupno više od 20 puta. I ne uvijek u ime Lipovog Gaja nego - nekoliko drugih tvrtki za koje je u sudskom registru upisan kao odgovorna osoba.
"Ja sam osobno sudjelovao u preko 20 žalbenih postupaka otkad postojim, i to je normalno. Mi smo besplatni korektiv svim javnim naručiteljima. Svi ponuditelji na tržištu. Pravila igre su takva", kaže Mahnić.
U slučaju Pelješki most Mahnić je žalbu podnio zato što je kao rok za prijavu naznačen 21. prosinca u 10 sati, a ne u ponoć. Zato što dva stavka dokumentacije opisuju isto traženje i zato što su Hrvatske ceste izmjenjeni tekst natječaja zbog prethodne žalbe objavile već dva dana nakon što je usvojena, što su smatrali prebrzim.
Sve je to Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave odbacila. Ali dio su prihvatili - onaj da u dokumentaciji nije bio cjelokupni troškovnik nadzora.
"Nedostaje troškovnik što bi mi sad? Nudili ono što ne možemo nuditi. Nama je to natječaj kao svaki drugi. nismo gledali ni most ni politiku. Samo poslovnu priliku", tvrdi Mahnić.
I tako je most do Pelješca još jednom zapeo - barem na dva mjeseca. Na natječaj o nadzoru prvo se žalila jedna španjolska tvrtka, a potom je postupak još jednom produljila žalba Lipovog Gaja i izbacila ministra iz takta.
"Pelješki most prolazi Scile i Haribde, ali nas to neće zaustaviti niti unutarnji niti vanjski neprijatelji neće zaustaviti odluku o odabiru koja će se donijeti vrlo brzo", izjavio je ministar Oleg Butković 6.prosinca 2017.
Da bi ovakve žalbe mogle značajno odgoditi početak gradnje, upozorio je bivši ministar Siniša Hajdaš Dončić u RTL Direktu. Praksa je to koju je već više puta vidio.
"Motiv je najčešće i u Europi i u RH reketarenje određenih izvođača, ima takvih tvrtki koje se osnuju i reketare izvođače, traže novac da povuku žalbu. To je pod navodnicima legalizirana korupcija, ali apsolutno je nemoralno i to postoji", kazao je Siniša Hajdaš Dončić (SDP) 21.prosinca 2017. u RTL Direktu.
No vlasnik prozvane tvrtke sve optužbe odbacuje. "Ako to ministar Hajdaš Dončić zna, pitajte ga koliko je podnio kaznenih prijava. Je li to što ste vi opisali je kazneno dijelo i meni se uopće gadi razmišljati na takav način", kazao nam je Ivan Mahnić, vlasnik tvrtke Lipov Gaj.
Ivan Mahnić kaže, žalili su se zbog neispravne dokumentacije. Uvjerava nas - njegov je jedini motiv - s partnerima dobiti posao nadzora gradnje. Što je doista registrirana djelatnost tvrtke Lipov Gaj.
"Partneri imaju u mene veliko povjerenje da sam ja neke stvari sposoban odraditi, kao što ja imam u njih da odrade nadzor Pelješkog mosta.
- Vi ste u tom partnerstvu zaduzeni za zalbu, a oni za gradnju?
"U ovom slučaju da. U ovom poslu da, ali ne samo za žalbu, nego i nadzor gradnje u jednom obimu", kaže Mahnić.
Da je natječaj bio ispravan, kaže - ne bi se žalio. Ne zanimaju ga, tvrdi, ni reket ni igra. Samo posao.