Domaći trgovci se ujedinili protiv Ikee! Hoće li uspjeti?

Kako bi opstali i borili se protiv sve veće konkurencije, pogotovo najavljene Ikee, domoći trgovci i proizvođači iz drvne industrije odlučili su se ujediniti.

8.12.2010.
8:38
VOYO logo

Hrvatski drvoprerađivači na domaćem tržištu kontroliraju manje od trećine tržišta, a domaće tržište drvne mase i peleta od drva uopće ne postoji. Dapače, većina ekološkoga goriva iz drvnih ostataka izvozi se u susjednu Sloveniju, koja tako ispunjava svoje obveze proizvodnje energije iz obnovljivih izvora. Stoga je krajnji čas da se zaštite interesi i tržišna pozicija drvne industrija, kažu u Drvnom klasteru, koji je tim povodom predstavio i novoosnovana strukovna udruženja trgovaca namještajem te proizvođača peleta od drva i drvne biomase.

''Povezivanjem glavnih aktera koji će utjecati na sektorska kretanja stvorit će se pretpostavke za veću uporabu proizvoda od drva i jačanje prodaje namještaja i drvnih peleta u RH'', rekao je direktor Drvnog klastera Marijan Kavran.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Domaće tržište – na kojemu nema ni preciznih podataka o stvarnoj prodaji namještaja, a čeka se i dolazak velikih stranih trgovaca, poput Ikee – godinama je neuređeno i konfuzno.

Prevladava uvozni namještaj loše kvalitete i 'siva konkurencija iz garaža', pa je samo uređenijim odnosom trgovaca i domaćih proizvođača moguće primjereno organizirati distribuciju i povećati ponudu kvalitetnog namještaja u prodajnoj mreži, ali i svijest o kupnji domaćeg, s obzirom na to da je, prema istraživanju GfK, hrvatskim kupcima važna i kvaliteta proizvoda, a ne samo najniža cijena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Što se bolje organizirate, bolje i parirate nekome'', rekao je Željko Kenda iz Udruženja trgovaca namještajem, ističući kako sitni domaći trgovci ne mogu preživjeti dolazak velikih igrača na domaće tržište teško oko 650-700 milijuna dolara.

Iako je proteklih godina tržište u nas raslo 10 posto, nema dvojbe da je padom uvoza znatno pala i ukupna potrošnja namještaja, koja bi na kraju prosinca mogla biti manja od 500 milijuna dolara.

Od svih tranzicijskih zemalja, u Hrvatskoj je namještaj najskuplji, navodi se u istraživanjima Eurostata, a prema istraživanjima stručnjaka sa Šumarskog fakulteta, 'domaćeg' je sve manje i samo ga je 30 posto u prodajnim salonima.

Vezani članak:

arti-201010210318006 arti-201007140699006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo