... A to su trebale biti tvrtke među kojima i ona u vlasništvu Milana Penave, kuma gradonačelnika Milana Bandića. Uz rotor, u planu za sljedeću godinu niz je gradskih projekata vrijednih 390 milijuna kuna.
Vječna gužva, nervoza i prometne nesreće. To je uobičajeno stanje na zagrebačkom rotoru.
Ovako bi to trebalo izgledati ubuduće: s dva tunela, proširenim kolničkim trakama, semaforima i biciklističkim stazama. Kada? Ne ubrzo jer je poništena odluka o odabiru izvođača radova, među kojima je bila i tvrtka Bandićeva kuma - Milana Penave.
"Upravo sada ovaj promet s natječajem s rotorom pokazuje cijeli model Bandićevog upravaljanja zagrebom u preljevanje novca građana u dzepove bandicevih kumova i prijatelja", izjavio je Tomislav Tomašević, Zagreb je naš.
Pa će rotor opet na čekanje, a Zagreb mora platiti i 100.000 kuna Strabagu, jer ih je toliko koštala žalba.
Godinama su na čekanju i ostali važni projekti u Zagrebu poput uređenja obale na Savi.
Zagreb je jedina europska metropola koja na obali svoje rijeke nema gotovo nikakvih sadržaja osim nekoliko zapuštenih objekata. To bi se trebalo promijeniti na ljeto jer će biti izgrađena plaža i niz sportskih terena.
Igrala bi se košarka, nogomet i odbojka, kupalo bi se i uživalo u suncu, a navečer gledali filmovi u kinu na otvorenom. Sve će se moći rastaviti i ukloniti u roku od 24 sata, u slučaju rasta vodostaja.
"Da bolje ilustriram to je potez od sjeverne i juzne obale Save koji se proteze od Jaruna do Bundeka", kazala je Sanja Jerković, pročelnica Ureda za strategijsko planiranje i razvoj grada.
Projekt Zagreb na Savi stoji 20 milijuna kuna, a osmislili su ga mladi turski i španjolski arhitekti.
Bolje dane čeka, ali nikao da ih dočeka i park Ribnjak. Konačno u 2018. bi trebao dobiti nove ljepše i udobnije klupe, koševe, pješačke staze i drveni most.
To je samo jedan od zagrebačkih parkova koji će se preurediti - grad će za uljepšavanje sljedeće godine potrošiti 390 milijuna kuna.
U planu nisu nove fontane, ali jesu spomenici domovini kod dvorane Lisinski i žrtvama holokausta kod željezničkog kolodvora. I to nije sve.
"Paromlin, Velesajam, sveučilišna bolnica Blato, zatim tehnička dokumentacija za tračnicu koja bi nas povezla s aerodromom", dodaje Jerković.
No većina ovih i sličnih projekata bili su u planu i za godinu na izmaku. Pa bi se lako moglo dogoditi da se prebace i u 2019.