Djeca do uspjeha koračaju u štiklama i tangama

Djeci koja još nisu ni ušla u pubertet danas se seks i agresija nude 'na pladnju', pa nimalo ne čudi da su ih počeli živjeti.

13.4.2010.
11:58
VOYO logo

Desetogodišnjakinje u seksi odjeći, predškolke s dekorativnom kozmetikom na licu, štikle, tange i grudnjaci za djevojke s nerazvijenim grudima - to su samo od nekih primjera svakodnevice današnje generacije pretpubertetlija, koji žive popularnu kulturu seksa i agresije.

Iako se roditelji zgražaju nad načinom prezentiranja i samoshvaćanja djece, njihovim stilom odijevanja i usvojenim životnim vrijednostima, činjenica je da su mladima u posljednjih nekoliko desetljeća baš odrasli to i nametnuli. S obzirom na to, nije bilo teško predvidjeti da će se, prije ili kasnije, ta ekstremna eksploatacija seksualnosti odraziti i na najmlađe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema riječima poznate britanske seksologinje dr. Linde Papadopoulos, korištenje seksa i seksualiziranih sadržaja u medijima, oglašivačkoj industriji i komunikacijama staro je koliko i sami mediji. No, u posljednja tri desetljeća došlo je do ekstremnih promjena u tri bitna segmenta koje su jednostavno morale imati važan utjecaj na djecu odraslu na takvim sadržajima.

Dramatično je povećanja količina i eksplicitnost seksualiziranih sadržaja koji su do željene populacije došli i putem novih tehnologija. Promijenio se i prikaz ženskih i muških uloga. Ženama se poručuje da moraju biti seksi i poželjne, a muškarcima da moraju biti macho tipovi, snažni, jaki i agresivni. Treće što se promijenilo je činjenica da je medijska i oglašivačka industrija prihvatila djecu kao legitimni seksualni objekt, čime je nestala granica između seksualne zrelosti i nezrelosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Glavni uzor za oblikovanje vlastite osobnosti djeci su danas vršnjaci, ali i časopisi. Pa tako časopise za mlade, koje su nekada čitali stariji od 12 godina, danas čitaju već oni s 9, piše Jutarnji list. A dominantne teme tih časopisa, prema analizi britanskih psihologa, jesu potreba djevojaka da budu seksualno privlačne kako bi privukle mušku pažnju. Stoga se u njim nude savjeti za šminkanje, friziranje, odijevanje, hranjenje i vježbanje da bi bile privlačne dečkima. Oni časopisi koji su namijenjeni dečkima, nude visokoseksualizirane slike djevojaka, gotovo na rubu pornografije, te ih podučavaju kako da budu seksualno dominantni i da promatraju djevojku kao seksualni objekt, piše Jutarnji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Superstar
NOVA SEZONA
VOYO logo