Nakon prometne nesreće na autocesti Rijeka-Zagreb u kojoj je na Božić jedan vozač ralice Hrvatskih autocesta preminuo od srčanog udara, a drugi je teško ozlijeđen - Direkt ekskluzivno otkriva pozadinu tog tragičnog događaja koju nam je HAC odlučio prešutiti.
U satima koji su prethodili nesreći, pokojnik i nekoliko njegovih kolega angažiranih na toj dionici autoceste, umjesto da kolnik nastave posipavati solju - usred smjene otišli su u kafić. Ondje su neki od njih satima pili alkohol, a onda sjeli za volan. Sve ovo istražuje i unutarnja kontrola Hrvatskih autocesta.
Ovo je prizor koji je dočekao policajce i hitnu pomoć kad su usred noći na Božić dobili dojavu o nesreći na autocesti prema Rijeci. Nesreći u kojoj je preminuo 50-godišnji vozač ralice.
Na mjestu nesreće zamijenjena je ograda, a jučer poslijepodne završen je nalaz unutarnje kontrole HAC. Dobili smo dio sadržaja, a prema informacije koje smo dobili nesreći je prethodio niz nevjerojatnih okolnosti i velikih propusta.
Te noći dvije ralice krenule su na posao odavde, iz Tehničke jedinice u Čavlima oko 22 sata. Posipali su autocestu solju između Čavla i Vrata u smjeru Zagreba, i odjednom, usred smjene - otišli u obližnji kafić.
POGLEDAJTE VIŠE:
>> EKSKLUZIVNO Iskazi vozača ralica: te večeri bili smo pijani
Prije nesreće, a za trajanja smjene, radnici HACa, njih 4 parkirali su ralice u blizini naplatne postaje ovdje u Vratima. A iduća više od tri sata proveli su u obližnjem ugostiteljskom objektu.
Iz HAC-a gotovo pa potvrđuju da njihovi radnici nisu dovršili posipavanje.
"Naglašavamo da se radilo o preventivnom posipavanju, te da u trenutku nesreće nije postojala opasnost zaleđivanja, s obzirom da je dionica posipana u smjeni prije nesreće", poručuju.
Prema podacima s GPS-a, u kafiću su su bili, a neslužbeno - neki od njih i pili alkohol gotovo 4 sata - od 22:30 pa sve 02:30. Da bi 20-ak minuta kasnije, zbog srčanog udara vozač jedne od ralica sletio s ceste i prevrnuo se te poginuo u blizini izlaza Čavle! Poginuli je, tvrde neki njegovi kolege, bio trijezan. A od preostale trojice radnika, neslužbeno, jednom je pet sati nakon nesreće izmjereno promil i pol alkohola u krvi. Nije najjasnije jesu li i koliko popili i preostala dvojica.
Iz HAC-a su nam u priopćenju poručili da će na temelju nalaza unutarnje kontrole provesti postupak uvtrđivanja odgovnosti radnika te u konačnici donijeti i odgovarajuće mjere. No još uvijek čekaju zapisnik policijskog očevida!
Danas su nam iz PU primorsko goranske kratko odgovorili...
"Sva saznanja i dokumentacija vezana uz ovaj događaj bit će dostavljeni mjerodavnom državnom odvjetništvu", kažu.
Neslužbeno, vozači ralica te su noći vozili i brže od dopuštenog - 90 kilometara na sat. Zbog svega su - prijavljena su trojica radnika, ali i šef smjene. Te svu četvoricu čeka disciplinski postupak! Koji su se sve propusti dogodili sporne večer - u sindikatu ne znaju, ali vezano uz alkohol politika je u HAC-u jasna.
"U zadnjih 4-5 mjeseci su podijeljena i dva otkaza ugovora o radu zbog alkoholiziranog stanja na poslu i ukažem ukoliko se utvrdi takva činjenica su dosta stroge kazne i tu se ne oprašta. A kako sindikat gleda na takvo što - naša tolerancija je tu stvarno nula posto, tj. nula promila", kaže Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.
Sreća je i da se na spornoj dionici na koju su preventivno trebali baciti sol nije dogodila niti jedna druga nesreća, jer tada bi se već komplicirana priča priča dodatno zakomplicrala.
"Isto tako se postavlja pitanje, što su radili djelatnici ophodarske službe u tih pet sati, da li su se zapitali gdje su im kolege koji čiste, koji posipaju cestu sa solju i sipinama jer su postojali svi preduvjeti za preventivno sipanje soli i sipinom s obzirom na vremenske uvjete", ističe Robert Spudić, vještak za cestovni promet.
Još jedno pitanje je i bismo li ikad doznali za cijelu priču da nije došlo do tragedije. Iz HAC-a su poručili da odluke ne žele ishitreno donositi dok ne raspolažu sa svim informacijama.
Direkt ekskluzivno objavio svjedočanstva vozača i suvozača
Hrvatske autoceste očito skrivaju javnosti da su im spomenuti djelatnici te noći bili alkoholizirani, i da su time ugrozili sigurnost ostalih sudionika u prometu. Jasno je to iz povjerljivih očitovanja koja su spomenuti vozači i suvozači ralica morali napisati nakon nesreće, a koje ekskluzivno objavljujemo u RTL Direktu.
Identitete im nećemo objaviti, ali evo ključnih dijelova njihovih iskaza:
Prvi vozač tako navodi: Došli smo do naplatnih kućica Vrata te smo otišli u gostionu. Tamo smo se zadržali do 2 i 20 i pila se žestica.
Drugi djelatnik, suvozač ralice spominje: Po dolasku u kafić došla su i naša dva vozača, te su počeli piti žestoka pića šta im nije bio običaj takve stvari raditi dok upravljaju kamionima.
Taj djelatnik spominje i ovo: Platio sam prvu turu pića i rekao ajmo dečki, na šta su se oni oglušili i dalje naručivali alkoholna pića. Ja sam i dalje pio cedevitu.
Uočio sam da je vozač vidno pijan te da nije u stanju voziti. Više puta sam ga zamolio da mi da ključeve da ja nastavim sa vožnjom, ali on je to odbijao i bio je drzak.
Više puta zaredom sam pitao vozača da li je u stanju voziti i rekao je da može voziti bez problema, na što sam ja erkao da ne vozi ako je pijan. Njegov odgovor je bio ajde mali ne pričaj gluposti, jučer si došao u firmu i sad ćeš meni govoriti kako ću voziti.