Cestarina na autocestama u nadležnosti Hrvatskih autocesta i
Autoceste Rijeka – Zagreb naplaćivat će se bez zaustavljanja
elektroničkim sustavom DSRC – Dedicated Short-Range
Communications ili preko sustava automatskog čitača registarskih
oznaka – Automatic Licence Plate Reader (ALPR). Taj novi sustav
naplate cestarine u Hrvatskoj predlažu španjolski savjetnici iz
tvrtke IDOM Consulting koji su od resornog Ministarstva mora,
prometa i infrastrukture dobili posao izrade studije sustava
elektroničke naplate cestarina, piše Večernji
list.
Konzultanti tako predlažu tzv. free flow (slobodni protok), naplatu cestarine na više trakova. Sustav naplate bit će bez zaustavljanja, beskontaktan i bezgotovinski. Naplata s pomoću DSRC sustava znači da u vozilu mora biti uređaj odnosno transponder preko kojeg bi se očitavala prijeđena kilometraža i obračunavala cestarina.
Savjetnici predlažu da DSRC bude obvezan u teškim vozilima dok će za laka biti opcija. Njima će na raspolaganju biti i ALPR.
DSRC transponder za taj način plaćanja cestarine moći će se kupiti ili iznajmiti, a njegova cijena je oko 10 eura.
Transponder će imati zvučni signal koji upozorava korisnika o transakciji, a imat će i ugrađen uređaj koji će detektirati je li maknut s držača. Predviđeno je da baterija transpondera traje više od šest godina. Korisnici DSRC-a moći će sklapati tzv. prepaid ugovore dok će se oni koji žele plaćati cestarinu nakon vožnje morati registrirati, odnosno morat će HAC-u i ARZ-u dostaviti podatke o svojim kreditnim karticama ili bankovnim računima. Tzv. postpaid bit će omogućen i za DSRC i za ALPR korisnike. Uvođenje novog sustava moglo koštati oko 500 milijuna kuna, dok bi godišnji troškovi njegova održavanja iznosili oko 60 milijuna kuna, piše Večernji list.