Viša stopa se odnosi na dječju hranu, ulja, masti, šećer, vode iz javnih vodovoda te ugostiteljske usluge i usluge smještaja u turizmu.
Pitanje je kako će se ta promjena odraziti na maloprodajne cijene. Odnosno, hoće li se viša stopa poreza transferirati na cijene proizvoda ili će trgovci amortizirati rast PDV-a sniženjem svoje trgovačke marže da bi zadržali stare cijene, piše Glas Istre.
Kada je ministar financija Slavko Linić najavio veći PDV, rekao je da povećanje međustope ne mora značiti poskupljenje. Svoje očekivanje temelji na ovogodišnjem iskustvu kada je u ugostiteljstvu i turizmu smanjen PDV s 25 na 10 posto ali se to nije odrazilo na cijene.
Trgovački lanci smanjili marže
Ako promatramo što se dogodilo 1. ožujka 2012., kada je PDV povećan s 23 na 25 posto, posve je sigurno da takvo ponašanje trgovaca valja očekivati i 1. siječnja 2014. kada se međustopa poveća za tri postotna boda. Rast od 23 na 25 posto znači da je konačna cijena proizvoda porasla za 1,62 posto (npr. sa 123 na 125 kuna). Međutim, trgovački lanci nisu za toliko poskupili sve proizvode već su isticali da su zadržali cijene kakve su bile dok je PDV bio 23 posto, a razliku su pokrili snižavanjem svoje marže.
Isto bi se moglo očekivati i za 40 dana kada će konačna cijena nekim proizvodima porasti za 2,73 posto, koliki će biti utjecaj rasta međustope, odnosno kada bi neki proizvodi mogli poskupjeti sa 110 na 113 kuna.
Cijeli članak pročitajte http://www.glasistre.hr/vijesti/hrvatska/hoce-li-biti-poskupljenja-zbog-vece-medjustope-pdv-a-431012.
Nešto vas je oduševilo, naljutilo, rastužilo ili potaknulo da potražite dodatne informacije? Za slanje konstruktivnih, smislenih komentara uveli smo posebnu adresu komentari@portal.net.hr kako bismo i dalje saznali što mislite o temama o kojima pišemo.
Namjera nam je redovito objavljivati komentare čitatelja za koje procijenimo da su konstruktivni te da iz njih svi zajedno možemo nešto naučiti.
Pišite nam.