Prošle je godine 2,1 milijun vozila bilo na tehničkom pregledu, a porazan je podatak da je svako peto vozilo proglašeno neispravnim, točnije, njih 439.999. Podaci su to Centra za vozila Hrvatske koji zvuče zastrašujuće, no Jutarnji list piše da ti podaci za 2017. zapravo nisu ništa lošiji od onih za 2016. ili godinu ranije.
20 posto vozila ne prođe tehnički pregled
Čini se da je u Hrvatskoj normalno da više od 20 posto vozila ne prođe tehnički pregled, a na svakom od njih u prosjeku je pronađeno 3,6 pogrešaka. Najviše ih je na kočnicama: od 1,579.100 zabilježenih pogrešaka ukupno, 30 posto su na kočnicama, njih 471.681. Kod osovina, kotača, pneumatika i ovjesa zabilježene su 181.462 pogreške.
Tu je i 352.739 pogrešaka na svjetlima, 129.182 u kategoriji 'ispitivanje ispušnih plinova', od čega je 30 posto bilo zbog toga što zbog drugih nepravilnosti na vozilu nije bilo moguće napraviti ekotest, te 65.291 pogreška zabilježena u kategoriji 'oprema vozila'.
Jutarnji list izdvojio je sedam najčešćih pogrešaka na tehničkim pregledima automobila:
Kočnice
Najviše ih je zabilježeno na uređajima za kočenje. Na 120.550 automobila pronađen je neravnomjeran ili nedovoljan rad parkirne kočnice, dok je problem s radnim kočnicama zabilježen na 83.386 automobila.
Svjetla
Velik broj vozača kupuje najjeftinije i već neispravne zamjenske farove, pa je tako prošle godine na 80.444 automobila zabilježeno neispravno kratko svjetlo, a na 50.457 automobila pronađeno je neispravno dugo svjetlo. Zabilježeno je i 10.936 slučajeva zamućenog stakla na svjetlima.
Ovjes i kotači
Problem s istrošenim gumama zabilježen je 2017. na tehničkim pregledima na 17.940 automobila, a problematičan ovjes imalo je 20.130 automobila, što je uglavnom posljedica loših cesta.
Ekotest
38.367 automobila nije moglo niti napraviti ekotest na tehničkom pregledu zbog drugih neispravnosti, poput zauljenog motora ili oštećenja ispuha.
Motor i ispuh
24.203 automobila imala su u prošloj godini na tehničkom pregledu problem s lošim stanjem motora, a 24.203 automobila s propusnošću ispušnog sustava.
Karoserija
U 18.762 slučaja zabilježena je korozija na karoseriji, a to se uglavnom događalo na starijim automobilima. Starost automobila koji su 2017. bili na tehničkom pregledu u prosjeku je 12,95 godina, što je također rekord, pa nije ni čudo da su takvi automobili tehnički neispravni.
Oprema
Unatoč poraznim statistikama, svi vozači koji prvi put padnu na tehničkom, mogu pregled ponoviti besplatno nakon samo deset dana. Tako je prošle godine na 14.852 vozila zabilježena pogreška nedostatka rezervne žaruljice, a u 2952 slučaja u vozilu nije bilo reflektirajućeg prsluka. 1761 vozač nije prošao na tehničkom jer je u kutiji prve pomoći imao iskorišten materijal ili zavoje koji su bili već otvoreni.