Koliki je iznos avansnih uplata koje Uljanik mora vratiti naručitelju ni u Vladi ne znaju. No jasno je da se one mogu vratiti samo iz stečajne mase Uljanika nakon proglašenja stečaja. Ukoliko se ne vrate, na naplatu stiže 124 milijuna eura.
"Država je preuzela pregovaranje s Jan de Nulom i rezultat tog pregovaranja se danas vidi. Rezultat tog pregovaranja je zapravo ono što se nama događa već osam mjeseci", kazao je Samir Hadžić, predsjednik nadzornog odbora Uljanik grupe.
VEZANE VIJESTI
- Upozorili na alarmantno stanje u Uljaniku: 'Kad propadne opcija s Kinezima, možda dođu Marsovci!?'
- Zaštitari stigli u Uljanik?! Zbog učestalih provala službe u posebnoj pripravnosti, jedna osoba privedena
- Cerovac: 'Dvije opcije na ročištu o Uljaniku - stečaj ili jamstva i nova odgoda'
Krajnji rok za odluku vlade o tom pitanju bio je 12. ožujak. Što se otad poduzelo u Puli nitko ne zna pa raste uvjerenje da Vada po tom pitanju nije poduzela ništa.
"Postavljam pitanje svim građanima Republike Hrvatske zašto su to premijer i Vlada, zašto su oni dozvolili da se to dogodi? U čijem interesu oni rade? Sigurno u interesu građana Republike Hrvatske ne", kazao je Boris Cerovac, predsjednik štrajkačkog odbora.
Za Radničku frontu stečaj nije opcija.
"Brodogradnja je godišnje, do pred koju godinu, do 9-10 milijardi kuna prihoda ostvarivala. Sada kad se ugasi brodogradnja nema tog gospodarskog sektora koji može zamijeniti brodogradnju", kazao je Hrvoje Štefan, ekonomski analitičar (RF) .
Ministru Horvatu jasno je da se sporni brod ne može dovršiti u Puli.
"Mi ga želimo predati vlasniku u međunarodnim vodama. Spremni smo platiti njegovo tegljenje do međunarodnih voda", kazao je Darko Horvat, ministar gospodarstva.
Država će pored 30 milijuna eura za isporuku broda platiti još 22 milijuna eura za njegov dovršetak, a sve kako bi zaštitila 124 milijuna eura državnih jamstava.
"Na kraju netko je uzeo avanse, netko je izdao jamstva, a brodovi nisu napravljeni i u ovom trenutku, riječima premijera Plenkovića: niti novaca, niti brodova", kazao je Horvat.
Sindikata i Stožer za obranu brodogradnje najavljuju i moguće tužbe. Sutra će se u Pazinu održati novo ročište na kojemu će biti odlučeno ide li Uljanik u stečaj ili će ploviti ovako dalje.