Brod 'El Croata', kojim se nekoć koristio Davor Šuker, 2007. godine potonuo je pred obalom Novog Vinodolskog. Činilo se da je brod uništen, a portal Oštro otkriva, među ostalim i u famoznim Pandorinim dokumentima (Pandora papers) da je 'El Croata' renoviran i više puta preprodavan.
U vrijeme kada je potonuo brod je bio registriran na otoku Guernseyju, jednom od kanarskih otoka. U Hrvatskoj je s istim serijskim brojem registriran 2011. godine – a da prije toga nije bio ispisan iz starog registra. To nije u skladu s hrvatskim Pomorskim zakonikom prema kojem se u hrvatski upisnik brodova ne može upisati brod koji je istodobno upisan u stranom upisniku.
Zbunjujuća dokumentacija broda
Oštro piše kako su problemi s registracijom 'El Croate' počeli još 2008. godine, kada je Josh Paine, službenik registra brodova na Guernseyju, dobio zahtjev za njegovom odjavom. Proučavajući dokumentaciju o brodu, Paine je otkrio kako je u njima navedeno da je registriran na Britanskim Djevičanskim otocima. Painea je to zbunilo, što pokazuje i e-mail prepiska koja je među Pandorine dokumente procurila iz registracijskog agenta Trident Trusta:
''Intrigira me činjenica da dio dokumentacije koju ste mi prezentirali navodi kako je brod registriran na Britanskim Djevičanskim otocima… Kako se uopće može smatrati da je britanski brod, registriran u Guernseyju, i kojemu piše 'GUERNSEY' kao luka upisa na krmi… registriran na Britanskim Djevičanskim otocima? Ovo je prilično fundamentalna greška i baca sumnju na autentičnost svih dokumenata koje ste poslali.''
Šuker - predstavnik tvrtke Saturn Partners?
Paineu je dokumente za odjavu 'El Croate' iz Guernseyja poslao Igor Krota, tadašnji direktor britanske kompanije Legal Business Consultants Limited, koja se, među ostalim, bavila posredovanjem u poslovima registracije. Krota je za Oštro rekao da se ne sjeća Šukerova broda.
Brod je potonuo u noći s 18. na 19. rujna 2007. usred snažnog nevremena, a navodno zbog otvorenog prozora kabine. U to vrijeme bio je u vlasništvu tajanstvene tvrtke Saturn Partners s Britanskih Djevičanskih otoka. Pandorini dokumenti ne sadrže informacija o njezinu stvarnom vlasniku, a Krota je u dokumentima koje je dostavio Paineu naveo Šukera kao predstavnika Saturn Partnersa. U jednom od dostavljenih dokumenata, navodno kupoprodajnom ugovoru sastavljenom u neuobičajeno kratkoj formi, 'El Croata' je 2008. prodan Jadranki Jerčić iz Splita za 150.000 kuna, a 'ugovor' je potpisao Šuker kao predstavnik tvrtke Saturn Partners.
Nevjerodostojni podaci o brodu
U telefonskom razgovoru za portal Oštro, Jerčić je rekla da su brod kupili njezin suprug i ona, obnovili ga i prodali, ali je kazala da se ne sjeća kome. Kupnju broda potvrdio je i njezin suprug Pero Jerčić, no kazao je kako nije bila riječ o istom modelu broda Sunseeker, koji je potonuo 2007. godine. Joshu Paineu, službeniku registra brodova na Guernseyju, bili su sumnjivi podaci iz izjave o potonuću broda, ako i oni iz kupoprodajnog ugovora.
''Ne poznajem Davora Šukera niti u Registru imamo zabilježen bilo kakav podatak koji bi njega povezivao, službeno ili na bilo koji drugi način, s brodom ili kompanijom Saturn Partners Ltd. kao registriranog vlasnika broda'', pisao je Paine Kroti smatrajući da su podaci o brodu koje mu je ovaj poslao faksom - nevjerodostojni.
Krota na USKOK-ovoj optužnici s Mamićima
Igor Krota je za portal Oštro rekao da se ne sjeća prodaje 'El Croate' ni prepiske s Paineom jer je njegova tvrtka 'registrirali tisuće brodova'. Kazao je i da sa Šukerom nikada nije surađivao te da ga i ne poznaje. Ipak, Krota nije nepoznat u nogometnom miljeu. Prema USKOK-ovoj optužnici iz 2017. godine, jedan je od optuženih u slučaju navodnog nezakonitog izvlačenja novca iz nogometnog kluba Dinamo uz štetu od gotovo 200 milijuna kuna, zajedno sa Zdravkom, Mariom i Zoranom Mamićem, Damirom Vrbanovićem i Sandrom Stipančićem.
Paine je potvrdio da je brod pod imenom 'El Croata' i danas registriran na Guernseyju te da je vlasnik i dalje Saturn Partners. No, prema podacima hrvatskog registra plovila, brod istog modela te serijskog broja trupa registriran je i kod Lučke kapetanije Split od 2011. godine. Te je godine brod preimenovan u Dalmi, po istoimenom poduzeću kanadskog poduzetnika hrvatskog podrijetla Srećka Bobete koja je 2017. godine otišla u stečaj.
''To je bio brod Davora Šukera koji se potopio kod Novog Vinodolskog. Kupljen je preko osiguravajuće kuće jer je osiguranje preuzelo taj brod'', kazao je za Oštro bivši prokurist Dalmija Luko Glavinja.
'El Croata' je danas 'Mrva' u splitskoj marini
Brod je na kraju završio u stečajnom postupku Dalmija kao imovina namijenjena za prodaju kako bi se namirili vjerovnici. Godine 2018. kupila ga je tvrtka Queen-Co u vlasništvu Tomislava Božikovića, poduzetnika i počasnoga konzula Bjelorusije u Hrvatskoj. Dokumenti iz stečajnog postupka pokazuju da je knjigovodstvena vrijednost broda tada bila 1,5 milijuna kuna, dok mu je sudski vještak procijenio vrijednost na 481.000 kuna. Queen-Co ga je platio 304.000 kuna i ponovno preimenovao brod, ovoga puta u Coastal 7. No i ta tvrtka ga je prodala i danas se pod imenom Mrva nalazi u ACI marini u Splitu kao brod za najam.
U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture su objasnili da ''temeljem odredbi Pomorskog zakonika, pomorski objekt ne može biti upisan u dvije različite luke upisa''.
Do 2013. je bilo lako falsificirati broj trupa
Da bi plovilo bilo upisano u hrvatski upisnik brodova, prethodno je potrebno izbrisati ga iz drugog pomorskog registra.
Na upit je li moguće falsificirati broj trupa iz Ministarstva odgovaraju kako je elektronički upisnik u primjeni od 2013. godine, a da je prije toga lučkim kapetanijama bilo prilično otežano provjeravati podatke jer su se upisivali ručno. ''Krivotvorenje bilo koje vrste predstavlja kazneno djelo'', kazali su u Ministarstvu. Paine pak kaže kako bi registru na Guernseyju dobro došla bilo kakva dodatna informacija hrvatskih vlasti o okolnostima re-registracije broda. Portal Oštro o ovom je pokušao dobiti i odgovor Davora Šukera, danas člana Izvršnog odbora UEFA-e, ali bez uspjeha.