Bandić već 'spržio' više od 10 milijuna kuna

Na oglašavanje na televiziji i u tisku Bandić je potrošio 5,3 milijuna kuna, a kada se tome pridodaju troškovi organiziranja koncerata, honorara i tiskanja plakata iznos je najmanje duplo veći.

23.12.2009.
14:32
VOYO logo

Kako je još uvijek na snazi Zakon o izbornoj promidžbi iz 2004., koji ima svega 8. članaka, a ne propisuje niti kontrolu kampanja niti predviđa sankcije za kršitelje zakona, i ove predsjedničke izbore obilježit će netransparentnost i slobodna interpretacija troškova od strane kandidata.

Potvrđuju to podaci koje su na konferenciji za novinare iznijeli GONG-ovci i predsjednik TIH-a Zorislav Antun Petrović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

http://www.net.hr/vijesti/hrvatska/page/2009/12/23/0215006.html?pos=n0Što se tiče donacija prijavljenih DIP-u, najviše novca slilo se u blagajnu predsjedničkog kandidata Andrije Hebranga koji je prikupio 4,7 milijuna kuna. Na drugom mjestu je nezavisni kandidat Nadan Vidošević s 4,4 milijuna kuna, treći Milan Bandić s 3,9 milijuna kuna, a četvrti Dragan Primorac s 3,8 milijuna kuna. Zanimljivo je da Primorac ima pojedinačnu donaciju od privatne osobe od 2 milijuna kuna.

http://www.net.hr/vijesti/hrvatska/page/2009/12/23/0277006.htmlNisu zanemarive niti donacije Borisa Mikšića (2,9 milijuna kuna), SDP-ovca Ive Josipovića 2,9 milijuna, HNS-ovke Vesne Pusić (1,9 milijuna kuna). Vesna Škare Ožbolt i Miroslav Tuđman prikupili su nešto više od milijun kuna, q Kajin nešto manje od 480 tisuća kuna. Prema predanom financijskom izvještaju, Josip Jurčević nije objavio podatak o donacijama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Agencija MediaPlus, koja je od početka kampanje pratila oglašavanje svih kandidata na četiri nacionalne televizije, u svim dnevnim novinama i časopisima koji izlaze na hrvatskom tržištu,procijenila je da je na promidžbu do sada najviše 'spržio' Bandić - 5,3 milijuna kuna. Na drugom mjestu je Primorac s 4,2 milijuna kuna, treći Vidošević s 2,8 milijuna kuna, a gotovo podjednake iznose oko 1,8 milijuna kuna potrošili su Hebrang i Josipović. Pusić je na TV i promidžbu u novinama potrošila 234 tisuće kuna, ŠkareOžbolt 121 tisuću kuna, dok su drugi kandidati potrošili manje od 100 tisuća kuna. Riječ je o bruto iznosima.

Svaki takmac za Pantovčak, zapravo je potrošio duplo veće iznose, jer navedene cifre ne uključuju troškove poput organizacije koncerata, troškove izrade brošura, plakata, isplatu honorara ljudima angažiranim u kampanj i slično.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sandra Pernar, izvršna direktorica GONG-a, istaknula je kako su zbog nedorečenog zakona stigla nepotpuna financijska izvješća. Tako je bilo izvješća na kojim su bila imena većine donatora, ali pored nekih iznosa je jednostavno izostavljeno ime.

Čije je izvješće bilo najgore u GONG-u nisu željeli reći, ali su kao najtransparentnije pohvalili ono koje je predao Ivo Josipović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sramotno je da je u zemlji koja misli ući u EU od 12 predsjedničkih kandidata samo njih petero podnijelo financijsko izvješće u zakonskom roku", rekao je Petrović, ističući da dok ne bude transparentnih kampanja neće biti niti poštenih izbora.

TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo