ZUCKERBERG NAJAVIO MICANJE POLITIČKIH OGLASA S FACEBOOKA: / O izborima će informirati birače, evo kako će to izgledati

Image
Foto: Pixsell/Profimedia

Facebook će uspostaviti svojevrsni Centar za biračke informacije gdje će korisnici moći vidjeti sve bitne informacije i upute o prijavi i načinima glasovanja,

17.6.2020.
16:18
Pixsell/Profimedia
VOYO logo

Prvi čovjek Facebooka, Mark Zuckerberg nedavno je najavio da će korisnici njegove društvene mreže moći isključiti političke oglase koji će biti ondje objavljeni. Nova značajka bi trebala omogućiti isključivanje oglasa o političkim, društvenim i izbornim pitanjima koje objavljuju kandidati, njihovi izborni stožeri i druge organizacije koje su navele troškove financiranja takvih oglasa.

Korisnicima će biti dostupan i Voting Information Center (Centar za biračke informacije), gdje će moći vidjeti sve informacije potrebne za registraciju, rano glasovanje i glasovanje poštom te upute kako i kada dati glas. Time se nastoji potaknuti registracija birača i izlazak na izbore te dati više prostora marginaliziranim glasačima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Priprema za američke izbore

Značajka je već dostupna nekim korisnicima, a svi bi je trebali dobiti u sljedećih nekoliko tjedana. No, izgleda da će se Zuckerbergova kampanja odnositi samo na Sjedinjene Američke Države gdje će se predsjednički izbori održati 3. studenog. On procjenjuje da će informacije o izborima vidjeti oko 160 milijuna Amerikanaca.

"Svi žele vidjeti političare koji će odgovarati za ono što izgovore - i znam kako puno ljudi želi da moderiramo i uklanjamo više sadržaja kojeg objavljuju. Za one među vama koji su se već opredijelili i jedva čekaju kraj izbora, znamo kako vam je - zato smo uveli mogućnost isključivanja političkih oglasa. Ipak, podsjećamo vas kako treba izaći na izbore", istaknuo je za USA Today.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim toga, nastojat će suzbijati i inozemni utjecaj traženjem i uklanjanjem lažnih korisničkih profila. Tijekom 2018. uklonili su 3,3 milijarde takvih profila, a do studenog prošle godine čak 5,4 milijardi.

Svađa s Twitterom

No, zbog svojih ranijih poteza povezanih s politikom, Zuckerberg se našao na meti kritika javnosti, ali i konkurencije. Naime, nakon što je odlučio prikazivati političke sadržaje, čak i u slučajevima kad sadrže dezinformacije ili lažne tvrdnje, Facebook se nije poveo za primjerom Twittera koji je faktografski provjerio neke tvitove Donalda Trumpa te ih označio sumnjivima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zuckerberg je umjesto toga kritizirao prvog čovjeka Twittera, Jacka Dorseyja istaknuvši da Facebook ne bi trebao utvrđivati što je istina. Dorsey mu je uzvratio obećanjem da će i dalje nastaviti provjeravati i ukazivati na netočne i sporne informacije. Zuckerber vjeruje da bi birači sami trebali procijeniti što je točno te da je izlazak na izbore jedini način da drže političare odgovornima za izrečeno, piše Business Insider.

Image
TRUMP ŽELI OGRANIČITI UPOTREBU DRUŠTVENIH MREŽA: /

Potpisao je uredbu kojom to želi postići

Image
TRUMP ŽELI OGRANIČITI UPOTREBU DRUŠTVENIH MREŽA: /

Potpisao je uredbu kojom to želi postići

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo