Znate li tko su osobe koje su imale sreću da prežive rušenje aviona?

Kroz povijest se događalo i da u velikim tragedijama netko ipak ostane živ.

30.7.2014.
15:54
VOYO logo

Tri katastrofalne avionske nesreće o kojima smo imali priliku slušati i čitati proteklih dana, ostavile su nas u razmišljanju "Što da sam u tom avionu bio ja".

Brojne ljudske žrtve su zabilježene, tuga i emocije njihovih porodica i prijatelja ne mogu se izbrisati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, kroz povijest se događalo i da netko, ponekad ostane živ i postane jedina osoba koja je preživjela određenu tragediju, piše radiosarajevo.

Martin Farkaš

Datum: 19. siječnja 2006. godine Tip aviona: Antonov An-24 Prijevoznik: Slovak Air Force Mjesto nesreće: Hejce, Mađarska Putnici i posada: 43 Žrtve: 42 Uzrok: Greška pilota

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Avion se srušio sa visine od 700 metara. Prvo je prošao kroz drveće kada je pao na tlo i zapalio se. Supruga Michaela je dobila poziv od Martina Farkaša, koji joj je javio kako su se srušili i da zovne pomoć. Farkaš je zadobio otekline na mozgu i povrede pluća. No, ubrzo je ozdravio. Istražitelji su dokazali da je u pitanju greška pilota koji se prerano počeo spuštati ka tlu.

James Polehinke

Datum: 27. kolovoz 2006. godine Tip aviona: Bombardier Canadair Regional Jet (CRJ) CRJ-100ER Prijevoznik: Comair Delta Connection Mjesto nesreće: Blue Grass Airport, Lexington, Kentucky Putnici i posada: 50 Žrtve: 49 Uzrok: Greška pilota

Ovom avionu je bila dodijeljena pista 22 Grass aerodroma, no pilot je poletio sa piste 26 koja je bila prekratka za sigurno polijetanje. Piste je nestalo prije nego je avion mogao uopšte poletiti kako treba, zbog čega je ubrzo udario u zemljani zid u obližnjem jarku, prevrnuo se i trupom zakačio aerodromsku ogradu, pa udario u drveće kada su mu se na kraju razdvojili trup i paluba od repa.

Prvi oficir leta James Polehinke je upravljao avionom, no kapetan Jeffrey Clay je 'odabrao' pogrešnu pistu. Polehinke je uz krvarenje, zadobio brojne prelome i ozlijeđeno plućno krilo te ozljede mozga zbog kojih se ne sjeća nesreće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Foye Kenneth Roberts

Datum: 14. lipanj 1943.godine Tip aviona: B-17C Flying Fortress Mjesto nesreće: Bakers Creek, Australia Posada i putnici: 41 Žrtve: 40 Uzrok: Nepoznat

Ovu nesreću su godinama zataškivali američka i australska vojska zbog sigurnosnih i moralnih razloga jer su u njemu bili vojnici koji su se vraćali sa dopusta. Avion je poletio usred magle i na visini od oko 100 metara se zapalio. Pao je u krošnje, nakon čega mu je krilo otpalo. To je napravilo rupu kroz koju su svi putnici ispali i prije nego se avion srušio. Jedini preživjeli je bio Foye Kenneth Roberts, koji je zadobio povrede glave. Zbog njih je izgubio moć govora.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nestor Mata

Datum: 17. ožujak 1957.godine Tip aviona: C-47 Skytrain Prijevozni : Philippine Air Force Mjesto nesreće: Filipini Posada i putnici: 26 Žrtve: 25 Uzrok: Zastarjelost metala

U ovoj nesreći poginuo je sedmi predsjednik Filipina Ramon Magsaysay, a novinar Philippine Heralda, Nestor Mata, jedini je preživio. Avion je poletio sa aerodroma Lahug, a svjedoci kažu kako nije imao dovoljno zaleta da preleti planine u Balambanu. Mata je sjedio odmah kraj predsjednika. Nakon pada se probudio na stijeni u šoku i strašnim bolovima.

U bolnici u Cebu nijednom nije izgubio svijest. Diktirao je medicinskoj sestri tekst za svoj medij pod nazivom "Predsjednik Magsaysay je mrtav."

Erika Delgado

Datum: 13. siječanj 1995.godine Tip aviona: DC-9 Prijevoznik: Intercontinental airlines Mjesto nesreće: Maria La Baja, Bogota Posada i putnici: 52 Žrtve: 51 Uzrok: Nepoznat

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Avion je eksplodirao u zraku dok je pilot pokušavao prinudno sletjeti u blizini močvare i upao u jezero. Obližnji farmer je čuo zapomaganje devetogodišnje Erike Delgado koja je pala na gomilu morske trave koja joj je ublažila pad. Zadobila je lom ruke.

Putovala je sa bratom, ocem i majkom. Spasiocima je rekla kako je majka izbacila iz aviona kada se prepolovio u zraku. Sjetila se i kako je neko, umjesto da pomogne, strgao ogrlicu koja joj je uspomena na oca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

George Lamson Jr.

Datum: 21. siječanj 1985.godine Tip aviona: Lockheed Electra 188 Mjesto nesreće: Reno, Nevada, SAD Putnici i posada: 71 Žrtve: 70 Uzrok: Greška pilota i ko-pilota

George Lamson je u avionu sjedio odmah iza zaštitne pregrade, sa svojim ocem. Nakon što je avion udario u zemlju, a jačina udarca je katapultirala Lamsonovo sjedište u obližnje polje. U početku je troje ljudi preživjelo, među kojima je bio i Lamsonov otac. No, svi su umrli od teških povreda osim Georgea.

Utvrđena je greška pilota i kopilota koji nisu dobro kontrolirali i pratili brzinu aviona, zbog čega je počeo nekontrolisano vibrirati.

Mohammed el-Fateh Osman

Datum: 8. srpanj 2003. godine Tip aviona: Boeing 737 Prijevoznik: Sudan Airways Mjesto nesreće : Port Sudan Posada i putnici: 116 Žrtve: 115 Uzrok: Nepoznat

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon deset minuta leta, pilot je prijavio mašinski problem i odlučeno je da se vrate nazad na aerodrom u Port Sudanu. No, pri pokušaju prinudnog slijetanja, avion je udario u brdo ubivši 115 ljudi. Trogodišnji Mohammed el-Fateh Osman jedini je preživio, a pronašao ga je nomad kako visi na drvetu. U nesreći je izgubio nogu.

Vesna Vulović

Datum: 26. siječanj 1972. godine Tip aviona: McDonnell-Douglas DC Prijevoznik: Jugoslovenski Aero transport Uzrok: Bomba Mjesto nesreće: Hinterhermsdorf, Njemačka Posada i putnici: 28 Žrtve: 27

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nevjerojatna priča Vesne Vulović koja je bila stjuardesa na avionu u kojem je eksplodirala bomba na visini od oko 10.050 metara. Eksplozija je rastragala avion na nekoliko dijelova i to u zraku.

Jedan Nijemac je pronašao Vesnu kako leži napola u avionu, dok je jedan član posade ležao na njoj. Nijemac je bio liječnik u Drugom svjetskom ratu i pomogao joj je dok nisu stigli spasioci. Zadobila je povrede lubanje, obje slomljene noge, tri slomljena pršljena zbog čega je bila privremeno paralizirana.

Kasnije se saznalo kako je Vesna bila na pogrešnom letu, jer je druga stjuardesa - njena imenjakinja, ustvari trebala biti u avionu. Vesna je ostala upisana u Guinnessovu knjigu rekorda kao osoba koja preživjela pad sa najveće visine bez padobrana - čak 10.050 metara!

Cecilia Chican

Datum: 16. kolovoz 1987. godine Tip aviona: McDonnell Douglas MD-82 Prijevoznik: Northwest Airlines Mjesto nesreće: Romulus, Michigan (zapadni Detroit) Posada i putnici: 155 Žrtve: 154 + 2 žrtve na tlu Uzrok: Greška pilota

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon polijetanja sa aerodroma Metro, avion se zarotirao za 35 stepeni, nakon čega je lijevo krilo udarilo u stub nekoliko metara pri kraju piste. Na kraju je udario i preostale stubove, pa je udario u zemlju.

Ceceliu Cichan su pronašli na sjedištu, u blizini tijela majke, oca i šestogodišnjeg brata. Istražitelji su proglasili činjenicu da je ostala živa - čudom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Juliane Köpcke

Datum: 24. prosinac 1971. godine Tip aviona: Lockheed Electra L-188A Mjesto nesreće: Puerto Inca, Peru Posada i putnici: 92 Žrtve: 91 Uzrok: Ljudska i sistemska pogreška

Pola sata nakon polijetanja sa Međunarodnog aerodroma Jorge Chavez International u Limi, na visini oko 6.500 metara avion je uletio u oluju i vjerovatno je pogođen gromom. Piloti su ga pokušali izravnati, ali vatra se ubrzano širila i avion se srušio negdje u regiji Amazona.

Tinejdžerica Juliane Koepcke je preživjela iako je bila zarobljena u svojm sjedištu. Devet dana je lutala džunglom tražeći majku i pomoć. Ubrzo je pronašao drvosječa i odveo u bolnicu.

pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo