igranje zabranjenim podacima /

Zbog afere Cambridge Analytic sve su glasniji pozivi da se Facebook ugasi: hoće li do toga doći?

U tajno snimljenim razgovorima čelnik tvrtke čak se i hvali koliko su pomogli u pobjedi Donalda Trumpa. Tvorac Facebooka Mark Zuckerberg zasad o svemu šuti

21.3.2018.
19:35
VOYO logo

Tajno snimljeni šefovi kompanije Cambridge Analytica nisu se ustručavali hvaliti koliko su, s podacima koje nisu smjeli imati, utjecali na izbor Donalda Trumpa za predsjednika SAD-a. Zahvaljujući zviždaču, ujedno i suosnivaču Cambridge Analytice Chrisu Wylieu, javnost je doznala za nezakonitu suradnju te tvrtke s najpopularnijom svjetskom društvenom mrežom.

"Činio sam pogreške, žalim zbog toga, ali prvo što trebam učiniti jest reći ljudima nešto o tome. Sljedeći korak jest da shvatim što mogu učiniti kako bih to ispravio", kazao je Wylie.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pa je ispričao kako je sve izvedeno - tvrtka Global Science Research još je 2014. na Facebooku distribuirala kviz osobnosti o tome je li korisnik ekstrovertiran ili neurotičan. Tvrtka je tako prikupila psihološke podatke korisnika, a imala je dopuštenje i za pristup podacima prijatelja korisnika na Facebooku. 

Te je podatke prodala Cambridge Analytici koji su ga koristili za stvaranje ciljanih političkih oglasa. Kampanja je obuhvatila i do 50-ak milijuna Amerikanaca. "Trebamo napraviti reviziju podataka kako bismo saznali je li te osobne podatke stekla Cambridge Analytica, te je li Facebook poduzeo odgovarajuće mjere kada su otkrili da je došlo do zloupotrebe", kazala je Elizabeth Denham, britanska povjerenica za informiranje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dok se vrijednost tvrtke srozala za 50 milijardi dolara, iz Facebooka zasad tek priopćenjem odbacuju odgovornost i tvrde da ni sami nisu znali za curenje podataka. Saslušanje Marka Zuckerberga traže i u britanskom parlamentu i američkom Kongresu.

Suosnivač WhatsAppa na Twitteru pak poručuje: "Vrijeme je. #obrišitefacebook"

Facebook je već tema američke istrage ruskog miješanja u izbore 2016. Kontrola ogromnih količina podataka o svojim korisnicima, za najveću društvenu mrežu na svijetu uskoro bi, čini se, mogla biti znatno strože regulirana.

Ovaj je slučaj samo pokazao ono što je javna tajna - da mnoge velike tvrtke zloupotrebljavaju podatke svojih korisnika i njima trguju kao robom. Uostalom, korisnici vrlo rado sami i bez ikakve prisile pružaju sve informacije o sebi - kako se zovu, kad su rođeni, koje su im politčke preferencije, što kupuju, gdje i s kime izlaze i još mnogo toga. Lucijan Carić, stručnjak za informacijsku sigurnost pojasnio nam je kako je ovo samo jedan slučaj koji je procurio, a da ih se za mnogo ne zna. Što Carić savjetuje, pogledajte u videu.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
bomba
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo