Možemo samo sanjati... /

RTL u Berlinu, na sajmu transporta: Vlakovi koji ne trebaju napon, jer struju proizvode sami - iz vodika!

U Berlinu i hrvatske tvrtke. Končarov novi tramvaj već je prodan Latviji, a po interesu bi se moglo zaključiti da će biti i novih poslova

20.9.2022.
20:45
VOYO logo

Najmodernija rješenja i najnovije tehnologije. Cijeli svijet modernog prijevoza sljedeća je tri dana na jednom mjestu - u Berlinu. Otvoren je Innotrans, najveći svjetski sajam transporta. Ima i Hrvatska svoje adute, ali ono što će voziti Kalifornijom možemo samo sanjati. Borko Brunović.

Baterije, hibridni pogon, vodik, ovako izgleda budućnost putničkog prijevoza.Ovaj plavi "ljepotan" uskoro će voziti po San Franciscu. Ne zagađuje i ne treba napon jer struju sam proizvodi - iz vodika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Kako provesti život /

Znate li da je po voznom redu HŽ-a moguće od S. Broda do Splita putovati 35 sati? A od Zagreba do Pule?

Image
Kako provesti život /

Znate li da je po voznom redu HŽ-a moguće od S. Broda do Splita putovati 35 sati? A od Zagreba do Pule?

Ansgar Brockmeyer, izvršni potpredsjednik prodaje i marketinga Stadlera: "Ovo je prvi vlak na vodik za američko tržište. SAD ima najveću željezničku mrežu na svijetu, više od 200 tisuća kilometara i svega 1 posto je elektrificirano. Tako da trebaju alternativni pogon i vodik je prava zamjena."

Svjesni su toga i u Južnoj Koreji, u kojoj također razvijaju nove tehnologije. Lee Won-Sang, izvršni direktor Hyundai Motors: "Vodik je najzastupljeniji element i čini 75 posto mase svemira. Lagan je i sitan, ali esencijalan za budućnost prijevoza i još k tome i ne zagađuje."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na sajmu se predstavlja 2800 izlagača iz 56 zemlja. Uz moderna rješenja, fokus je i na sigurnosti prometa. Uz ovaj simulator i neiskusni strojovođe postaju majstori zanata.

Matthieu Howorth, inženjer: "Mogu odraditi sate i sate treninga prije nego što sjednu u pravi vlak. Lakše im je i što je najvažnije, mogu vježbati kako reagirati u kritičnim situacijama. Mogu isprobati kako djeluju kočnice za hitne situacije što je inače jako skupo za isprobati na pravom vlaku."

U Berlinu i hrvatske tvrtke. Končarov novi tramvaj već je prodan Latviji, a po interesu bi se moglo zaključiti da će biti i novih poslova.

Gordan Kolak, predsjednik Uprave Končara: "Ključni eksponat na sajmu je ovaj tramvaj kojim pokazujemo da Končar i dalje kroz sva ova desetljeća koja postoji, se ravnomjerno natječe s velikim svjetskim igračima."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mnoga od ovih rješenja Hrvatska može samo sanjati, no to će se, uvjerava nas državni tajnik, uskoro promijeniti.

Alen Gospočić, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture: "Očekujemo gotovo 5 milijardi eura u samu infrastrukturu... Kroz 3 godine očekujemo da će flota biti dignuta na jedan zavidan nivo, gotovo 80 posto flote bit će gotovo novo."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prvu željezničku prugu Hrvatska je dobila davne 1860. I dok je svijet otišao naprijed, mi smo ostali u 19. stoljeću.

Neki od ovih vlakova jure i do 250 kilometara na sat. Prosječna brzina vlaka u Hrvatskoj je sramotnih 58 kilometara. Puno se o modernizaciji priča, malo radi. Vrijeme je da se to promijeni. Rješenja iz Berlina dobar su putokaz u kojem smjeru krenuti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo