Nastavila se žestoka rasprava o tome treba li nametnuti ograničenje brzine za njemački autoput, a savezni ministar prometa Andreas Scheuer povukao je jasnu crtu obrane za predstojeću predizbornu kampanju.
"Argument za opće ograničenje brzine politički je instrument ratovanja, za neke čak i fetiš", rekao je političar Kršćansko-demokratske unije (CDU) za DPA.
Ususret izborima 26. rujna, bauk ograničenja brzine Autobana, o čemu se već dugo raspravlja u Njemačkoj, ponovno je podigao glavu sa strankom Zelenih, Socijaldemokratskom strankom i Lijevom strankom svi govore u prilog tome.
Njemački autoput jedini je dio autoceste u Europi bez općeg ograničenja brzine, iako se preporučuju maksimalne brzine od 130 km na sat, piše The Local.
Ograničenje brzine 'povećava sigurnost'
Pristalice ograničenja brzine, poput organizacije za zaštitu okoliša Deutsche Umwelthilfe, tvrde da Njemačka mora postići značajne uštede u emisijama CO2, posebno u prometu, kako bi postigla klimatske ciljeve za 2030. godinu.
Prema njihovim riječima, mjera s najvećim potencijalom za uštedu je ograničenje brzine od 120 km na sat na autocestama kao što je autoput, 80 km na sat izvan grada i 30 km na sat u gradu.
Uz to, ograničenje brzine znatno bi povećalo sigurnost na cestama i dovelo do manje nesreća, tvrde oni. "Ograničenje brzine ne košta nas potrošače ni centa i povećava sigurnost na našim cestama", kažu Deutsche Umwelthilfe na web mjestu svoje kampanje.
"Više od 400 ljudi godišnje umre samo na njemačkim Autobahnsima, mnogi od njih prebrzom vožnjom. A s tri smrtna slučaja na 100 kilometara autoceste svake godine, iznad smo vrijednosti u susjednim zemljama", poručili su
No, Scheuer je bio siguran da će ograničenje brzine imati malo utjecaja na sigurnost.
"Njemački autobani najsigurnije su ceste na svijetu", rekao je za DPA. "Obično imamo problema s cestovnom sigurnošću na seoskim cestama, to je ono što moramo usredotočiti".
'Oslanjamo se na inovacije'
Čelnik CDU-a i kandidat za kancelara Armin Laschet također se posljednjih tjedana izjasnio protiv ograničenja brzine Autobana, sugerirajući da bi inovacija umjesto novi zakoni bili odgovor na klimatsku krizu.
"Zašto se električno vozilo koje ne uzrokuje emisiju CO2 ne smije voziti brže od 130? To je nelogično", rekao je.
Pro-poslovna Slobodna demokratska stranka (FDP) također je odbacila ideju ograničenja brzine. "Oslanjamo se na inovacije, racionalnost i slobodu", kažu u manifestu svoje kampanje i dodaju da "ograničenje brzine nije ni progresivno ni održivo".
U svom intervjuu za DPA, Scheuer je ponovio ovaj stav, ukazujući na razvoj inteligentnih i autonomnih automobila, za koje je rekao da će ionako smanjiti ograničenje brzine.
Međutim, neki zagovornici ograničenja brzine istaknuli su da udio potpuno električnih automobila u Njemačkoj ostaje mali u usporedbi s brojem manje ekološki prihvatljivih automobila na cesti. Prema stručnjaku za promet Giuliou Mattioliju, samo je 0,6 posto automobila na njemačkim cestama potpuno električno.