Novi pristup proizvođača: Nemojte kupiti ovu jaknu

Proizvođač sportske opreme Patagonia nedavno je neke svoje proizvode počeo reklamirati vrlo čudnim porukama. 'Don't buy this jacket', tj.

19.7.2012.
12:37
VOYO logo

Patagonia je ovakve poruke stavila na neke svoje proizvode kako bi kupce natjerali da dobro promisle treba li im zaista ta jakna (ili neki drugi odjevni predmet) prije nego je kupe. Do ovog su pristupa došli nakon što su na dnevni red o poslovanju tvrtke stavili temu održivog razvoja, piše Deutsche Welle.

Put prema nuli

Naime, sve je više kupaca kojima je važno da tvrtke čije proizvode kupuju budu socijalno i ekološki osviještene te da u skladu s tim posluju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Roadmap to zero" tj. "Put prema nuli" je ime novog koncepta koji je tvrtka Adidas potpisala s tvrtkama C&A, G-Star, H&M, Li-Ning, Nike i Pumom, reagiravši tako na kampanju Greenpeacea. Tih šest proizvođača odjeće i sportskih artikala postavili su si za cilj da do 2020. godine dovedu onečišćavanje prirode kemikalijama iz svoje proizvodnje na nulu. Zasad te kemikalije dospijevaju u brojne rijeke i onečišćuju pitku vodu u zemljama u kojima proizvode svoje artikle.

Adidas se već često u medijima spominjao u negativnom kontekstu: zbog loših uvjeta rada kod dobavljača, zbog dječjeg rada ili kao nedavno, zbog navodno rasističke tenisice. Zato taj njemački proizvođač sportske opreme još od 2001. godine čini sve da se riješi lošeg imidža, što im je donekle i uspjelo: u raznim rangiranjima u kojima se ocjenjuje socijalna i ekološka osviještenost tvrtki, Adidas je među prvih 40 tvrtki u svijetu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Opasnost greenwashinga

Jürgen Knirsch iz Greenpeacea, koji je u posljednje vrijeme imao puno posla s upravo s Adidasom, smatra da se općenito gledano stvari ipak miču s mjesta, iako ima još puno razloga da kupac bude kritičan. "Mnoga poduzeća su shvatila da doista živimo na ograničenom prostoru i da je vrlo važno koristiti sirovine i dolaziti do konačnih proizvoda sa socijalnom odgovornošću i nanoseći što manje štete okolini. Onaj tko to ne čini dugoročno gledano si uništava posao", poručio je Knirsch.

No, pred kupcima je još izazov kako prepoznati angažira li se neka tvrtka ozbiljno na pitanju održivog razvoja ili se samo 'šminka u zeleno'. Velikim koncernima se, naprimjer, predbacuje takozvani "greenwashing": tvrtke se reklamiraju kao posebno ekološki nastrojene, dok s druge strane izbacuju u okoliš velike količine ugljičnog dioksida.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo