SMRT U GORUĆEM AUTU /

Skrivena pouka nesreće koja je zaprepastila regiju: 'Moćnici iz sjene sade tikve s vragom, a to bi im se moglo vratiti kao bumerang'

Image
Foto: screenshot / Instagram

Geostrateška priča s neutemeljenim i preuranjenim ‘ubijanjem’ dizelskih automobila, a postupno i benzinskih, svojevrsno je ‘sađenje tikvi s vragom’, koje bi se moćnicima iz sjenke, moglo vratiti poput bumeranga

8.9.2023.
8:24
screenshot / Instagram
VOYO logo

Vjerojatno nema goreg ishoda od preživjeti težak sudar, a potom izgorjeti u nastalom požaru. U konkretnom je slučaju teško ocijeniti je li vozač Fiat Punta, koji je poginuo u strašnom sudaru, usmrćen samim sudarom, ili ga je preživio pa potom izgorio. Zbog intenziteta sudara vjerojatnost drugog ishoda je mala, ali ipak postoji! O takvim se rizicima nije raspravljalo kad je globalno donesena odluka o postupnom ukidanju dizelskih automobila (penaliziranjem, zabranom vožnje i najavljenom zabranom prodaje), premda za to nema ekološkog utemeljenja. Ističe to za Autoportal stručnjak za promet Željko Marušić

Image
HOROR NA AUTOCESTI /

Snimljen stravičan trenutak tragedije u susjedstvu: Vozač Fiata vozio u krivom smjeru, izravno se sudario i izgorio

Image
HOROR NA AUTOCESTI /

Snimljen stravičan trenutak tragedije u susjedstvu: Vozač Fiata vozio u krivom smjeru, izravno se sudario i izgorio

Užasna nesreća koja se 3. rujna 2023. dogodila na autocesti u Srbiji, kad se vozač automobila Fiat Punto, vozeći punom brzinom u suprotnom smjeru (!), zabio u Hyundai i20 te odmah zapalio, dokazala je poznatu činjenicu: ako se u sudaru automobil zapali, najvjerojatnije je benzinski, možda električni, a sigurno ne dizelski! To potvrđuju i komentari na društvenim mrežama, naglašava Marušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dizelski automobili vozačima omogućavaju najveći komfor, jer s jednim tankom mogu prijeći i više od 1000 kilometara te se svugdje dostupno i brzo pune (dakle služe vozaču, a kod električnih je često obrnuto), imaju bolja vozna svojstva i veću sigurnost u sudaru, po dvije osnove.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prvo, imaju 80 do 150 kg veću masu, koja u sudaru umanjuje opasne inercijske sile, a djeluje i barijerno. Drugo, znatno je manji rizik samozapaljenja i zapaljenja u sudaru. Koliko to znači i vrijedi, pokazala je užasna tragična nesreća u Srbiji.

Geostrateška zabrana koja bi se mogla obiti o glavu

A geostrateška priča s neutemeljenim i preuranjenim ‘ubijanjem’ dizelskih automobila, a postupno i benzinskih, čiji će vijek produljiti hibridizacija automobilskih pogona (u pravilu s benzinskim motorom), svojevrsno je ‘sađenje tikvi s vragom’, koje bi se ‘moćnicima iz sjenke’, koji sve diktiraju, moglo vratiti poput bumeranga.

POGLEDAJTE VIDEO: Do 2035. u planu je zabraniti prodaju novih benzinaca i dizelaša, ali evo što kaže Porsche

U pozadini svega je, naime, ograničavanje profita i utjecaja Rusije i arapskog svijeta. Oni su im, naime, neprijatelji. No ova je ‘strategija’ veliki, neprocjenjivi strateški i industrijski dobitak za Kinu, koja im je, potencijalno, još opasniji neprijatelj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo