Deutsche Welle istražio je kakva je situacija u jednoj školi u Berlinu.
Mnogi dijelovi nastave se već održavaju digitalno, poput kviza o klimatskim promjenama. Jedna škola na sjeverozapadu Berlina je tehnički pripremljena za hibridni model tako da učenici nekada uče u školi, a nekada od kuće.
"Sve smo si to sami napornim radom omogućili. Za vrijeme lockdowna smo mjesecima zajedno sjedili i tražili nove načine održavanja nastave. To bi bilo bolje za sve nas jer trenutno u školi traje napeta atmosfera koja će zbog neizvjesnosti sigurno postati još napetija", objašnjava nastavnica jednog razreda, Marieke Stöcker.
Ova škola je digitalnu nastavu imala i u prvome lockdownu.
"Meni je ustvari svejedno jer smo to radili i u prošloj školskoj godini i na to sam se navikao", kaže Dominic, učenik toga razreda.
"Mislim da mi je sada malo lakše jer već znam što trebam raditi. Ono što sam prošli put radila krivo, sada ću možda napraviti bolje. Puno ću se više truditi dobiti dobre ocjene jer znam kako sve funkcionira", govori još jedna učenica toga razreda, Chanelle.
Neki učenici već danas uče od kuće jer oni ili njihovi roditelji pripadaju rizičnoj skupini. Nastavnica ih upućuje u gradivo putem videosastanka. Iz uprave škole kažu da bi se to moglo proširiti i na cijele razrede.
"Dobro smo se pripremili, razradili smo školski koncept. To nam se jako svidjelo u smislu preuzimanja vlastite odgovornosti i želimo ga sada napokon provesti u djelo", govori direktorica ove škole, Karin Stolle.
Tijekom lockdowna su u ovoj školi digitalne platforme testirane, a osoblje obučeno. No, i dalje naputak od vlasti glasi: Održavati nastavu u školi pod svaku cijenu. Oko toga su se složile i Njemačke savezne zemlje koje su u Njemačkoj nadležne za školstvo i obrazovnu politiku. U ovoj školi smatraju da bi bilo najbolje kada bi sami mogli odlučiti koji učenici mogu učiti od kuće, a koji moraju doći u školu.