RASTE BROJ TURISTA U SVIJETU: /

U prvoj polovici ove godine putovalo gotovo 30 milijuna ljudi više nego lani

Image
Foto: Ilustracija: Grgo Jelavić/PIXSELL

Najveći rast turista bilježe Bliski Istok s osam posto, Europa s četiri posto te Afrika i Amerike s tri, odnosno dva posto

10.9.2019.
7:42
Ilustracija: Grgo Jelavić/PIXSELL
VOYO logo

Broj međunarodnih turističkih dolazaka u svijetu porastao je u prvoj polovici ove godine za četiri posto ili gotovo 30 milijuna u odnosu na isto lanjsko razdoblje, na ukupno 671 milijun, pokazuju podaci Svjetske turističke organizacije-UNWTO. Te i druge podatke o turističkom prometu u svijetu u prvoj polovici ove godine UNWTO je objavila u ponedjeljak u sklopu novog izdanja turističkog barometra i uoči 23. generalne skupštine te UN-ove specijalizirane agencije za turizam.

Napominjući kako su rast dolazaka turista u svijetu ove godine predvodili Bliski Istok, s osam posto više dolazaka stranih turista, iz UNWTO-a ističu i da su stranu turisti pojačano ove godine do kraja lipnja dolazili i u Europu, njih četiri posto više nego lani, dok su Afrika i Amerike imale umjereniji rast, od tri, odnosno dva posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
MINISTAR TURIZMA: /

'U Hrvatskoj je 3-4% manje turista nego lani. Cijela Europa je pogođena ovime'

Image
MINISTAR TURIZMA: /

'U Hrvatskoj je 3-4% manje turista nego lani. Cijela Europa je pogođena ovime'

Povijesni trend

"Porast međunarodnih turističkih dolazaka u svijetu u prvoj polovici ove godine 'vraća' nas povijesnom trendu koji je u skladu s dugoročnim prognozama UNWTO-a od tri do četiri posto rasta do 2020, ali i na onu koju smo za ovu godinu previđali u barometru u siječnju", kažu uz rezultate iz UNWTO-a.

Dodaju da su do sada pokretači rasta i znatno viših postotaka od ovogodišnjih zadnjih par godina bile snažne ekonomije i pristupačnost zračnih putovanja, kao i veća povezanost zrakom i poboljšani vizni režimi u svijetu, ali je očito da su slabiji ekonomski pokazatelji, produljena neizvjesnost o Brexitu, trgovinske i tehnološke napetosti te sve veći geopolitički izazovi počeli utjecati na turizam s manjim stopama rasta, a koje su i rezultat poslovnog i potrošačkog povjerenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Europa najposjećenija

Za rezultate po svjetskim regijama komentiraju primjerice da je porast dolazaka stranih turista u Europu u prvoj polovici ove godine od četiri posto rezultat pozitivnog prvog tromjesečja, ali još i više, kako ocjenjuju, natprosječnog drugog kvartala koji u travnju donio poraste tih dolazaka od osam posto, a u lipnju od šest posto.

"U Europi se turistička potražnja povećala oko kasnijeg Uskrsa i početkom ljeta, te je ta regija i dalje zadržala poziciju najposjećenije u svijetu. Važna je bila i unutar regionalna potražnja, iako su rezultati na glavnim europskim tržištima bili neujednačeni, dijelom i uslijed slabljenja gospodarstava u nekim zemljama, ali je zato potražnja iz SAD-a, Kine, Japana i drugih dalekih zemalja pridonijela takvim pozitivnim rezultatima", objašnjavaju iz UNWTO-a.

Za porast dolazaka stranih turista u regije Azije i Pacifika od šest posto u odnosu na prvo polugodište 2018., kažu da je iznad svjetskog prosjeka u tom razdoblju i uglavnom potaknut kretanjima kineskih turista.

Kinezi najviše putovali

Umjereniji rast u Amerikama, od dva posto, objašnjavaju istodobno snažnom potražnjom iz SAD-a u Karibima, ali i mješovitim rezultatima u srednjoj Americi te smanjenjem dolazaka stranih turista u Južnu Ameriku od pet posto, najviše zbog pada odlazaka turista iz Argentine, a što je utjecalo i na susjedna odredišta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Africi, kako ističu, ograničeno raspoloživi podaci, pokazuju porast međunarodnih dolazaka turista od tri posto, pri čemu je najveći pobjednik sjeverna Afrika s porastom dolazaka stranih turista od devet posto, čime potvrđuje svoj oporavak, dok je u subsaharskoj Africi stranih turista došlo slično kao lani u prvih šest mjeseci.

Među nacijama, iz UNWTO-a ističu da su turisti iz Kine zadržali prvo mjesto u svijetu i ove godine, sa 14 posto više putovanja u inozemstvo nego lani, ali dodaju da na to tržište dosta utječu trgovinske tenzije sa SAD-om, kao i blaga deprecijacija juana, što sve kratkoročno utječe na izbor odredišta kineskih turista.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo