Propadoše slovenske vinjete

Slovenski ministar prometa Patrick Vlačič potvrdio je da slovenske autoceste, ponos njihovog graditeljstva, moraju na bubanj.

25.8.2011.
12:43
VOYO logo

Iako je kraj kolovoza vrijeme kada i Slovenci trljaju ruke zbog velikog broja turista kojima prodaju vinjete kako bi iz europskih zemalja preko Slovenije došli do Jadrana, ovoga je kolovoza drukčije. Konačna bilanca prioritetne mreže autocesta koja povezuje Kopar i Maribor te Breganu i Karavanke poražavajuća je po slovenski državni proračun. Naime, rupa u bilancama u slovenskom državnom poduzeću za autoceste DARS popela se na astronomske 4,2 milijarde eura. Kako je država bila jamac za kredite što ih je DARS podizao za izgradnju slovenskog autocestovnog križa, a kako DARS sada jedva servisira svoje kreditne obveze, u slučaju da u tome ne uspije, teret će pasti na slovenski proračun. A ako bi se to dogodilo, Slovenija bi se doista pridružila Grčkoj, Irskoj i Portugalu, pa su u Deželi sve bliži teškoj odluci da potraže strateškog partnera za DARS i njegove dugove. To pak znači da bi Slovenija strancima morala prepustiti svoju mrežu autocesta, što se još doskora nitko ne bi usudio ni pomisliti, piše Novi list.

Projekt autocesta trebao je koštati otprilike dvije milijarde američkih dolara, a na kraju su ga Slovenci morali platiti čak četiri puta više. Goleme svote otišle su na tajne račune slovenske građevinske mafije, što je dokazano i pred slovenskim sudom, a unatoč svim 'ulupanim' sredstvima – autoceste još nisu gotove.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inače, golemu rupu u slovenskom proračunu pokušalo se popuniti 2008. godine odlukom tadašnje desne vlade Janeza Janše o uvođenju jeftinih vinjeta, iako su slovenski stručnjaci i tada upozoravali da je vinjetni sustav neodrživ. Naime, računica je pokazivala da bi godišnja vinjeta trebala stajati čak 150, a ne samo 55 eura, koliko je stajala vinjeta za cijelu godinu. No, odgovorni u Sloveniji odlučili su manjak namiriti na račun tranzitnih putnika, koji mjesecima nisu mogli kupiti tjednu turističku vinjetu, sve dok nije intervenirao Bruxelles. Nije se potom dugo čekalo na posvemašnje urušavanje vinjetnog sustava naplate cestarine, zbog kojeg je Slovenija već 2009. bilježila minus od 70 milijuna eura. Premda je Ljubljana uvela vinjete obećavši da će do 2012. zaživjeti sustav satelitske naplate cestarine, "najpravedniji sustav naplate cestarine", satelitski sustav više nitko ne spominje.

Vezani članak:

arti-201003250348006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Ako voliš
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo