Registracija
Ako imaš Voyo pretplatu, registriraj se istim e-mailom i čitaj net.hr bez oglasa! Saznaj više
Toggle password visibility
Toggle password visibility
Već imaš račun?
Obnovi lozinku
POSLAO DRAMATIČNO UPOZORENJE PUTNICIMA: /

'U ovom zrakoplovu možete se ugušiti, pitanje je vremena kad će se nešto dogoditi!'

Bez maski i kisika, na visini od 10.600 metara, putnici bi pali u nesvijest za manje od minute, a na 12.000 metara to bi se dogodilo za 20 sekundi

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx

Zviždač John Barnett zabrinuo je jutros cijeli svijet tvrdnjom da bi putnici u Boeingovom 787 Dreamlineru mogli ostati bez kisika u maskama dođe li do iznenadne dekompresije (pada tlaka) u avionu. On tvrdi kako bi četvrtina sustava za opskrbu kisikom mogla biti neispravna što znači da možda neće funkcionirati u trenutku kad je to najviše potrebno, piše BBC.

Barnett kaže i kako su dijelove s greškom u tvornici namjerno ugrađivali u avione.

Boeing je odbacio njegove optužbe uz napomenu kako svi njihovi zrakoplovi udoovljavaju najvišim standardima sigurnosti i kvalitete. Kompanija je, inače, došla pod lupu javnosti nakon što su im u posljednjih godinu dana pala dva aviona tipa 737 Max.

U nesvijesti za 20 sekundi

Barnett je u Boeingu radio 32 godine kao inženjer za kontrolu kvalitete, a umirovio se u ožujku 2017. godine. Posljednjih sedam godina radnog vijeka bio je zaposlen u Boeingovoj tvornici u Južnoj Karolini, jednoj od dvije tvornice u kojima se proizvodi 787 Dreamliner.

"Htjeli su ga što prije izbaciti na tržište, proizvodnju su brzali i zanemarili neke sigurnosne procedure. Ima višegodišnje iskustvo i bojim se da je samo pitanje vremena kad će se nešto dogoditi sa 787. Molim Boga da sam u krivu", kaže Jonh.

On je još 2016. BBC-ju prvi put govorio o problemima sa sustavom za opskrbu kisikom u izvanrednim situacijama. Takav sustav ima zadaću putnike i posadu održati živim u slučaju pada tlaka tijekom leta. Maske s kisikom trebale bi iskočiti iz stropa i biti spremne za upotrebu. No, problem se javlja ako iz njih kisik ne krene.

Bez maski i kisika, na visini od 10.600 metara, putnici bi pali u nesvijest za manje od minute, a na 12.000 metara to bi se dogodilo za 20 sekundi. Uslijedilo bi potom oštećenje mozga, a zatim i smrt.

'Kupili smo neispravne boce, ali smo ih vratili'

Boeing je priznao kako je od proizvođača kupio neke neispravne boce s kiskom, ali dodaju i da su ih zamijenili:

"Kad smo shvatili da su problematične, maknuli smo ih iz proizvodnje tako da one nisu ugrađene u naše avione. Sve probleme prijavili smo proizvođaču."

Iako su nagle dekompresije rijetka pojava, one se ipak događaju. U travnju 2018., primjerice, komadi oštećenog motora pogodili su prozorsko staklo na zrakoplovu američkog Southwest Airlinesa. Putnik koji je sjedio do prozora je preminuo jer nije bio u mogućnosti koristiti masku za kisik poput ostalih u avionu.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike
Pročitaj i ovo
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Regionalni portali
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike