Oko 80 posto učenika i više od 60 posto njihovih roditelja glasovalo je za ukidanje zadaća, piše BBC. Umjesto pisanja zadaća, djecu će od sada ohrabrivati na čitanje knjiga i stripova koji ih zanimaju, te na igru. Školsko vijeće u ovoj osnovnoj školi inače dopušta učiteljima, roditeljima i drugom osoblju da donosi odluke o vođenju škola.
Samo jedna u nizu škola koje su ukinule domaće zadaće
Nepostojanje domaćih zadaća nije inače politika u ovoj školi. Radi se za sada, tek o probi.
Sindikat učitelja u Škotskoj poručuje da je ova škola učinila nešto o čemu se već dugo raspravlja.
'Postoje različiti pogledi na ukidanje domaćih zadaća u školama, a obrazovna zajednica debatira o vrijednosti domaćih zadaća kao alata za učenje', rekla je glasnogovornica sindikata.
Osnovna škola Inverlochy samo je jedan primjer u nizu škola diljem svijeta koje su odlučile ukinuti tradicionalne oblike domaćih zadaća. ranije ove godine, srednja škola u Colchesteru rekla je svojim učenicima da ukidaju domaće zadaće kako bi učenici razvili neovisniji pristup učenju. Od rujna su i učenici u školi Philip Morant odabrali vlastite izborne zadatke umjesto tradicionalnih zadaća, a za to su imali podršku učitelja. Za svaki obavljeni zadatak dobivaju nagradu.
UČITELJICA UKINULA DOMAĆE ZADAĆE: Njezina poruka u kojoj to objašnjava osvojila je internet
U Španjolskoj su pak preopsežne domaće zadaće izazvale pobunu učenika u 12 tisuća škola, koji su odbili pisati zadaće tijekom vikenda. Španjolski učenici u prosijeku tjedno na zadaće potroše više od šest sati, što ih stavlja na 11. mjesto u svijetu, ali s druge su strane ti isti učenici pokazali lošiji rezultat na međunarodnim testovima.
Upravo suprotno, učenici u državama poput Finske na zadaću tjedno potroše manje od tri sata.
Važna je i količina zadaće
Iako postoje snažni dokazi da domaća zadaća popravlja rezultate učeničkog uspjeha, važna je optimalna količina zadaće. Stručnjaci kažu da su učenici koji su svake večeri dva do tri sata pisali zadaću, pokazali i bolji uspjeh u konačnim ocjenama.
Zasigurno je važno da učenici razviju sposobnost neovisnog učenja, a domaća zadaća jedan je od mehanizama kojim se to postiže, ali ne i jedini.
Škole i učitelji sami trebaju odlučiti, ovisno o profesionalnoj procjeni svojih učenika, koja je najbolja metoda učenja za njih. Ključ uspjeha svakako je i uključenje roditelja u taj proces odlučivanja, ističu iz škotskog sindikata učitelja.