Registracija
Ako imaš Voyo pretplatu, registriraj se istim e-mailom i čitaj net.hr bez oglasa! Saznaj više
Toggle password visibility
Toggle password visibility
Već imaš račun?
Obnovi lozinku
primjer uspjeha /

Od njih bismo trebali učiti: Reforma obrazovanja povećala im je radne vještine za 15, a plaće za 6 posto

Jednim od glavnih razloga uspjeha obrazovanih reformi u Estoniji smatraju se nastavnici

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx

Učenici iz Estonije već godinama ostvaruju zavidne rezultate na PISA testiranjima kojima se ispituje sposobnost primjene naučenog znanja u svakodnevnom životu.

Sudeći prema posljednjem istraživanju o kvalificiranosti odraslih u toj zemlji, reforme obrazovanog sustava u toj zemlji dale su dobre rezultate. U studiji “Obrazovne reforme i vještine odraslih: slučaj Estonije”, OECD, međunarodna organizacija koja provodi i PISA testiranja, zaključuje da su reforme imale značajan utjecaj, kako na kvalificiranost i primanja zaposlenih, tako i na produktivnost, piše Novac.

Radne vještine onih koji su prošli reformirani obrazovni sustav bile su 15 posto veće od onih koji nisu, a primanja su im bila veća za šest posto. Sveobuhvatnu reformu srednjeg i visokog obrazovanja Estonija je provela od 1992. do 1998. godine, a obuhvatila je škole s estonskog govornog područja, dok je u školama s ruskog govornog područja (27 posto) provedena kasnije i bila je manje ambiciozna.

Uključivala je promjenu kurikuluma, obuku nastavnika, decentralizaciju, značajnu autonomiju ravnatelja i nastavnika, inspekcije škola, procjenu studenta nastavnika i ravnatelja... Plaće nastavnika povećane su iznad prosjeka nacionalne plaće. Drugi val reforme višeg obrazovanja, usmjeren na financiranje i kurikulum, uslijedio je 2013. godine.

Jednim od glavnih razloga uspjeha obrazovanih reformi u Estoniji smatraju se nastavnici koji imaju veliku slobodu u osmišljavanju nastave. Prema posljednjem monitoru obrazovanja Europske komisije, Estonija je jedna od rijetkih zemalja koje imaju dugoročnu strategiju za promicanje pozitivnog imidža nastavnika u društvu, a pokrenuta je 2014. godine, uz podršku europskih fondova. Nastavnici smatraju da je njihova uloga u društvu značajna.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike
Pročitaj i ovo
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Regionalni portali
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike