U subotu je nad Srbijom u zračnom prostoru iznad grada Valjeva otkrivena nepoznata letjelica.
Oružane snage Srbije i njezine jedinice protuzračne obrane odmah su reagirale te je, "po zapovijedi predsjednika Republike Srbije i vrhovnog zapovjednika oružanih snaga Srbije, predsjednika Aleksandra Vučića, na dežurstvo podignut par borbenih zrakoplova MiG-29. , a dežurne raketne postrojbe za PVD i radarska sredstva nastavile su s motrenjem zračnog prostora", objavile su vlasti.
"Prilikom navođenja dežurnog para zrakoplova u zonu presretanja došlo je do gubitka cilja (nepoznatog zrakoplova) od refleksije radarskih kazaljki. Lovci MiG-29 nastavili su let i pretražili zonu prema proceduri s ciljem utvrđivanja stanja. Nakon pretrage zone, dežurni par borbenih zrakoplova dobio je zapovijed da se vrati u matičnu zračnu luku, dok su ostale snage nastavile s redovitim nadzorom i motrenjem zračnog prostora", dodaje se u službenom priopćenju.
Takvi događaji nisu rijetki - prošle je godine nova agencija Pentagona, 'AARO' (All-Domain Anomaly Resolution Office), zadužena za otkrivanje i proučavanje nepoznatih letjelica, objavila da su se posljednjih godina blizu američkih letjelica i plovila, ali i članica NATO-a, pojavljivale nepoznate letjelice koje bi nestajale s rada i vidokruga pilota čim bi im se zrakoplovi presretači približili - baš kao što se dogodilo u Srbiji.
Danas je Nick Pope novinar i predavač, a tijekom osamdesetih i devedesetih bio je voditelj tajnog odjela za proučavanje nepoznatih letjelica i pojava u zračnom prostoru Velike Britanije, te je vodio poseban odjel unutar britanskog Ministarstva obrane (MoD). Pope ekskluzivno za Net Hr otkriva da su ovakvi slučajevi neidentificiranih letjelica česti:
"Tijekom godina bilo je brojnih slučajeva u kojima se činilo da se NLO-i - nepoznate letjelice u zračnom prostoru - igraju 'mačke i miša' s našim letjelicama - dopuštajući im da priđu, ali zatim brzo ubrzavaju, demonstrirajući brzinu, manevre i ubrzanja daleko iznad sposobnosti naših najnaprednijih zrakoplova ili projektila. Tijekom vremena dok sam bio odgovoran za ovo pitanje u britanskom Ministarstvu obrane - od 1991. do 1994. - nije bilo većeg incidenta, ali bilo je mnogo slučajeva u arhivama i dosjeima, kao i neki veliki incidenti koji su se dogodili nakon što sam promaknut i premješten na višu poziciju. To je uključivalo viđenje 1952. godine od strane dvojice pilota Kraljevskog ratnog zrakoplovstva (RAF), Michaela Sweeneyja i Davida Croftsa, koji su naišli na tri letjelice u obliku tanjura koje su se kretale ogromnom brzinom", navodi Pope.
"NLO-i su praćeni na radaru, a drugi zrakoplovi su uhvaćeni kako pokušavaju presresti NLO-e, ali ih nisu uspjeli uhvatiti. Godine 1957., Milton Torres, pilot američkih zračnih snaga na razmjeni s britanskim RAF-om, dobio je naredbu da obori NLO koji je morao presresti, a koji je potom detektirao na svom radaru u zraku. NLO je bio u oblacima pa ga nije mogao vidjeti, no radar je pokazao da je veličine nosača zrakoplova. Ubrzao je velikom brzinom neposredno prije nego što je bio u dometu svojih projektila zrak-zrak. Godine 1990. nekoliko RAF-ovih zrakoplova lako je i brzo prestiglo NLO iznad Sjevernog mora, a 2007. pilot po imenu Ray Boyer naišao je na milju širok NLO u blizini Kanalskih otoka, u sjevernoj Europi. Veću zabrinutost izazvali su izravni sudari NLO-a i putničkih zrakoplova. Bio je jedan incident 1990. nad Kentom i drugi 1995. u blizini Manchestera, kao i mnogi drugi. Nažalost, i kod vojnih i kod pilota komercijalnih zrakoplova postoji kronično nedovoljno prijavljivanje. Znam iz svog rada na ovoj temi za britansku vladu - koji je uključivao česte kontakte s vojnim i civilnim pilotima - da mnogi piloti koji su vidjeli NLO-e nikada nisu podnijeli službeni izvještaj, bilo zato što su mislili da će biti ismijani ili im se nije vjerovalo, ili zato što bojali su se posljedica u svojim karijerama ako bi prijavili ono što su vidjeli“, dodaje Pope.