Nestašica čipova koja je izazvala velike poremećaje u svjetskoj proizvodnji automobila mogla bi se protegnuti na 2022., pa i na 2023. godinu, upozorio je šef njemačkog proizvođača luksuznih automobila Daimler, piše BBC.
Covid-19 testirao je spremnost autoindustrije na nepovoljne uvjete poslovanja i pokazalo se da kompanije moraju temeljito analizirati svoje opskrbne lance, rekao je predsjednik upravnog odbora Daimlera Ola Kaellenius.
Kazao je kako će kompanija izvući pouku iz te provjere te dublje analizirati osnovne elemente opskrbnog lanca kako bi njihov sustav bio otporniji.
BBC piše da opskrba poluvodičkim čipovima ne uspijeva podmiriti potražnju u nizu industrijskih sektora, uključujući autoindustriju koja se brzo oporavila od koronakrize.
Pogoni su u Maleziji zatvoreni zbog nestašice koja će "značajno utjecati na proizvodnju i prodaju u trećem tromjesečju", rekao je za BBC na Međunarodnom sajmu mobilnosti u Münchenu Kaellenius, ujedno i čelnik i Mercedes-Benza.
"Proizvođači čipova kažu da će se, gledano iz strukturne perspektive, ova situacija protegnuti i na 2022., a situacija će se nakon toga postupno poboljšavati", kazao je.
Kazao je i kako bi se nestašica mogla otegnuti i do 2023. godine te da se nada da neće biti ozbiljna kao proteklih mjeseci.
Harald Kroeger, član uprave njemačkog dobavljača dijelova i sustava za autoindustriju Boscha, kazao je da je glavni razlog problema u opskrbi tržištu automobila "dramatičan" rast potražnje, što je, po njegovim riječima, dobra vijest za automobilsku industriju.
"Prije samo godinu dana bili smo u mračnom dobu korone, prodaja je padala i nitko nije očekivao tako brz oporavak tržišta automobila. Sada definitivno nastojimo hitro podmiriti tu potražnju", kazao je Kroeger, piše BBC.