Ljubljansko Delo zaključilo je da će ljetni odmor u Hrvatskoj ove godine biti skuplji nego prošloga ljeta, pritom pišući ne samo o višim cijenama u hotelima i restoranima već i o višim boravišnim pristojbama, desetpostotnom sezonskom poskupljenju cestarina i trajektnog prijevoza te peterostrukom povećanju cijena vezova u marinama.
Za primjer navode cijenu ulaznice u Nacionalni park Plitvice koja je ove godine već poskupjela sa 180 na 250 kuna (34 eura). Slična poskupljenja, piše Delo, najavljene su i u ostalim nacionalnim parkovima.
No, ljubljanski dnevnik najviše se fokusira na nautički turizam ističući kako je Hrvatska tradicionalna destinacija mnogih nautičara iz Europe. Zbog poskupljenja vezova u marinama i ostalih naknada, kažu, vlasnici jahti i brodova razmišljaju o ovoljetnom odlasku u druge mediteranske zemlje. Ističući kako nautički turizam iz godine u godinu bilježi veliki rast – lani se u toj industriji u Europi ‘vrtjelo’ oko 23 milijarde eura – Delo piše kako je Hrvatska nautička industrija lani zabilježila prihod od 950 milijuna dolara. Ipak, unatoč znatnim poskupljenjima u tom sektoru turizma, menadžeri slovenskih marina ne očekuju da će nautičari masovno odustati od hrvatskih marina.
Pozivajući se na podatke urednika magazina More Braslava Karlića, Delo piše kako se uz općenito rekordne prošloljetne rezultate (18,5 milijuna dolazaka i 102 milijuna noćenja) posebno ističe veliki zamah nautičkog turizma. U proteklih jedanaest godina (od pretkrizne 2006. godine) broj plovila na hrvatskoj strani Jadrana povećao se za 27 posto, a broj nautičara za čak 50 posto.
Na hrvatskoj obali ukupno je 139 luka, 71 marina i 17.400 vezova u njima. Samo prodajom vezova, marine su prošle godine ostvarile nešto više od 100 milijuna eura prihoda. Nadalje, najam plovila donio je nautičkoj industriji oko 400 milijuna eura. Osim toga, lani je u Hrvatsku iz drugih zemalja stiglo 18.211 stranih jahti, motornih čamaca i brodova, dok je u Hrvatskoj ukupno 65.000 plovila. Delo također u svome tekstu ističe kako su donedavno hrvatske marine tradicionalno bile jeftinije od slovenskih, no situacija se promijenila pa sad mnoge naplaćuju vezove skuplje od dviju najskupljih marina u Sloveniji – u Portorožu i Izoli.