Iako Japanci više nemaju najdužu željezničku mrežu brzih vlakova (2764 kilometara), u čemu su ih nedavno pretekli Kinezi, Shinkansen se i danas smatra elitom u željezničkom prijevozu, a ondje ga je smjestila maksimalna operativna brzina od 320 kilometara kojom ti vlakovi prometuju, ali isto tako i neumrljana sigurnosna povijest.
No, od 1. svibnja Japanci su u promet pustili sasvim novu liniju vlakova pod nazivom "Shiki-shima", što u prijevodu znači "Otok četiri godišnja doba". Vlakom upravlja kompanija Japan Railway East.
U usporedni sa slavnim Shinkanseneom, maksimalna operativna brzina Shiki-shime iznosi relativno siromašnih 110 km/h. To se možda čini sporo za japanske standarde, ali u nekim drugim državama, primjerice Hrvatskoj, takva brzina je sasvim uobičajena u željezničkom prometu. (Još samo kad bi HŽ usvojio japansku nepogrešivu točnost, ne bismo imali ništa protiv).
Galerija
"Shiki-shima" ima samo 10 vagona, s kapacitetom za 34 putnika u 17 apartmana. Najskuplja karta jednu osobu košta 950.000 jena, odnosno 57.000 kuna. Ako ipak želite osnovnu uslugu, to će vas unazaditi 320.500 jena, ili nešto više od 19.000 kuna.
Vlak ima salon od pet zvjezdica, vagone s opservatorijem, kupaonice koje se mogu mjeriti s luksuznim hotelima i restoran u kojem menu i obroke sprema kuhar koji je zaradio Michelinovu zvjezdicu. Vagone je dizajnirao Ken Kiyoyuki Okuyama, dizajner poznat po radu za Ferrari i Porsche.
Koliko su Japanci oduševljeni novim vlakom govori i podatak da su putnike za premijerno putovanje 1. svibnja morali izabrati lutrijom. Interes je toliko velik da su karte bukirane sve do travnja 2018. godine. Putovanje ovim vlakom traje od 2 do 4 dana (ovisno o godišnjem dobu i odabranom paketu) i pritom prolazi kroz mnoge poznate pejzaže Zemlje izlazećeg sunca, a počinje i završava u Tokiju.