„Količine dušikovih oksida na graskom području su drastično više od dozvoljenih i zato gradonačelnik Dieter Reiter razišlja o zabrani dizel vozila na cjelokupnom gradskom području“, rekla je glasnogovrnica minhenskog gradonačelnika Petra Laimer za javni servis BR.
Gradonačelnik je međutim istodobno izjavio da će pokušati pronaći neko rješenje koje ne bi uključivalo zabrane.
Mjera bi zahvatila trećinu vozila
Pogođena ovom mjerom bi bila gotovo trećina od oko 300.000 vozila na dizel koliko ih je registrirano u bavarskoj metropoli. Od zabrane bi bila izuzeta vozila gradskog prijevoza i taksiji.
Udruge za zaštitu okoliša pozdravile su razmišljanja o uvođenju zabrane dok se predstavnici poduzetnika u Muenchenu žestoko protive zabrani.
Predstavnici gospodarstva smatraju da bi uvođenje zabrane mnoge poduzetnike, koji se uglavnom koriste ekonomičnijim vozilima na dizel, dovelo do stečaja.
„Uvođenje zabrane bi za nas predstavljalo katastrofu“, kaže Jens Christopher Ulrich, predsjednik Trgovinske i gospodarske komore Muenchen.
Pad prodaje
Rasprave o mogućoj zabrani dizel vozila u Njemačkoj rezultirale su i padom prodaje vozila na ovaj pogon.
Vrijednost dionica BMW-a koji, gledano u postocima, prodaje najviše dizel vozila, su pale nakon objavljivanja moguće zabrane u Muenchenu, gradu u kojem BMW ima i sjedište.
Zasad još međutim nije jasno u čijoj nadležnosti leže donošenje odluke o zabanama, na razini grada ili saveznih pokrajina.
Udruge za zaštitu okoliša kritiziraju njemačku automobilsku industriju zbog pasivnosti u pronalaženju trajnijih rješenja za smanjenje štetnih plinova kod dizel motora.