Kako nije bilo nikakve poruke, nikakvog SOS signala, sve dok se ne nađu ostaci zrakoplova neće se znati je li došlo do kvara ili je bila riječ o otmici ili o nečem trećem. The Guardian je naveo neka od mogućih objašnjenja nestanka aviona:
Eksplozija u zraku
Mogućnost terorističkog napada uzima se vrlo ozbiljno zbog dvojice putnika koji su se ukrcali u avion s ukradenim putovnicama. Interpol je potvrdio da su dokumenti ukradeni te da su bili na listi ukradenih putovnica. Nadalje, u Kini se dogodilo arti-201403010117006, doduše drugačijih, a većina su putnika bili kineski državljani.
Većina stručnjaka kaže da činjenica da je avion nestao s radara samo 40 minuta od polijetanja i da nije bilo nikakve komunikacije, nikakvog upozorenja iz aviona, nikakvog SOS signala, upućuje na to da se dogodilo nešto iznenadno i katastrofalno. Još nema dokaza za to, ali moguće je da je u avionu bila bomba, što podupire činjenica da spasilačke ekipe koje tragaju za ostacima nisu ništa našle. Razlog za to bi mogao biti što se avion raspao visoko u zraku.
Tehnički kvar
Čak i da je došlo do gubitka svih motora, na visini na kojoj se zrakoplov nalazio, piloti bi imali dovoljno vremena da kontaktiraju kontrolu leta i dignu uzbunu. Katastrofalne je kvarove nemoguće predvidjeti, ali ovaj je avion krajem veljače bio na tehničkom pregledu na kojem nije uočeno ništa neobično. Osim toga, model Boeing 777-200 ima vrlo dobru povijest što se tiče sigurnosti. U 20 godina postojanja i letenja tek se prije osam mjeseci dogodila prva nesreća s ljudskim žrtvama.
//www.youtube.com/embed/n-3YgFRpKUk
Namjerno rušenje aviona u more
Jedna je teorija da je pilot namjerno usmjerio avion u površinu mora, bilo zbog prijetnje od otmice kakve su izvedene 11. rujna u SAD-u, bilo zbog toga što je počinio samoubojstvo. Ovo potonje nikad nije bilo potvrđeno kao uzrok nesreće, no vjeruje se da je pilot EgyptAira 1999. godine namjerno uzrokovao nesreću u kojoj je poginulo 217 ljudi, te da je isto učinio i pilot SilkAira u Indoneziji 2001. ubivši pritom 104 osobe.
Kombinacija uzroka
Nestanak malezijskog zrakoplova mnoge su podsjetili na nesreću Air Franceovog leta 447, koji je 2009. godine nestao s radara nad morem, usred noći. Spasilačke ekipe su danima tražile olupinu, a crna je kutija nađena tek nakon dvije godine. Tek su tada istražitelji uspjeli otkriti da je čitav niz neobičnih okolnosti doveo do pada. Uroci su bili kvarovi na instrumentima koji su davali pogrešna očitanja i velika greška pilota. Inače iskusni letači su usred noći postali dezorijentirani i povukli su poteze koji su doveli do toga da su im motori zatajili. Avion je počeo ponirati, a oni su tek u zadnjem trenutku shvatili u kakvoj se situaciji nalazi, no bilo je prekasno.