MINISTRI RADA EU DOGOVORILI REFORMU O IZASLANIM RADNICIMA: /

Hrvatski ministar bio među troje suzdržanih

Image
Foto: PIXSELL/Ilustracija, Kristina Štedul Fabac
23.10.2017.
23:54
PIXSELL/Ilustracija, Kristina Štedul Fabac
VOYO logo

Ministri rada Europske unije u ponedjeljak navečer su se dogovorili o reformi direktive o izaslanim radnicima.

"Čestitam na postignutom sporazumu. Dogovorili smo uravnotežen sporazum", rekla je povjerenica Europske komisije za socijalna pitanja Marianne Thyssen po završetku maratonskog sastanka 28 ministara rada u Luksemburgu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izaslani radnik treba imati istu plaću i uvjete kao domaći

Sporazumu su se protivili ministri iz Poljske, Mađarske, Latvije i Litve, a suzdržani su bili ministri Velike Britanije, Irske i Hrvatske. Ostali su bili za prijedlog, objavila je Estonija koja je trenutačno predsjedateljica Europske unije.

Prema prijedlogu Komisije, izaslani radnik treba imati istu plaću i iste radne uvjete kao i radnici u zemlji primateljici, dok je po sadašnjim pravilima radnik najčešće plaćen prema standardima zemlje iz koje dolazi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon gotovo 11 sati razgovora, ministri rada EU su se dogovorili o trajanju izaslanog rada, najviše 12 mjeseci, što je tražila Francuska, s time da se može produljiti za još šest mjeseci na zahtjev poslodavca. Francuska je morala popustiti u sektoru prijevoza, koje je osobito osjetljivo jer su zemlje Višegradske skupine, ali i Španjolska i Portugalu zabrinute zbog negativnih posljedica reforme na njihove vozače.

Image
20 GODINA RADIO U NJEMAČKOJ, A KAD JE DOBIO IZRAČUN MIROVINE, ŠOKIRAO SE: /

'Ovo nisam mogao ni sanjati'

Image
20 GODINA RADIO U NJEMAČKOJ, A KAD JE DOBIO IZRAČUN MIROVINE, ŠOKIRAO SE: /

'Ovo nisam mogao ni sanjati'

Već godinu i pol dana traži se dogovor

Već 18 mjeseci zemlje članice pokušavaju postići dogovor oko promjene direktive na snazi od 1996. godine. Međutim, u vezi s tim nastala je podjela na istočne i zapadne članice, s tim da su i Španjolska i Portugal na strani istočnih članica, uglavnom zbog pitanja vozača.

Prema sporazumu od ponedjeljka navečer, predviđeno je da se za vozače nastavi primjenjivati prijašnja direktiva iz 1996., a ne nova i tako će biti sve dok na bude primijenjen druga europska reforma posvećena isključivo cestovnom prijevozu kojom će se urediti propisi za taj sektor.

Zemlje Višegradske skupine te Portugal i Španjolska boje se negativnih posljedica za svoje vozače. Tu je riječ o kabotaži, pravu obavljanja prijevoza putnika i robe na području jedne države. U Europskoj uniji je to liberalizirano pa je prijevoznicima iz jedne države članice dopušteno obavljanje kabotaže na području druge države članice najčešće pod istim uvjetima kao i domaćim prijevoznicima, dok se prijevoznici izvan EU smatraju stranim prijevoznicima. Međutim, ovdje je sporno da li vozač španjolske tvrtke kada prevozi robu između dva mjesta u Francuskoj treba biti plaćen po španjolskim ili francuskim standardima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo