Jednadžba s mnogo nepoznanica /

Matematika u hrvatskim školama: zbog čega nam je znanje osrednje i ne volimo je?

Voditeljica obrazovne reforme je kao jedan od najvećih problema hrvatskog školstva izdvojila matematiku. Kako to kada naši genijalci na olimpijadama diljem svijeta osvajaju zlatne medalje?

25.5.2017.
22:35

Školsko zvono znak je za početak sata matematike. A u klupama su gimnazijalci drugog razreda Prirodoslovne škole Vladimira Preloga.

Više od pola razreda matematiku ne voli.

"Nije mi je jedna baš od dražih predmeta, nemogu je shvatiti", podijelila je s nama Marija, učenica. "Zašto ne voliš matematiku?", upitali smo Marijanu. "Ne ide mi i ne zanima me", kazala nam je.

Nisu problem niti učenici niti njihovi učitelji već sustav.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Trenutno nas kurikulum ograničava s time. Dosta je striktna satnica, previše podataka, ide se u detalje koji nisu bitni i zbog toga mi ne mozemo na neki drugi način s učenicima raditi da njima bude zanimljivije", objasnio nam je Juraj Šutalo, prof. matematike iz Prirodoslovne škole Vladimira Preloga u Zagrebu.

Za razliku od većine učenika, Borni matematika ne zadaje glavobolju. U sedmom mjesecu predstavljat će Hrvatsku na međunarodnoj matematičkoj olimpijadi.

"Matematika nije dosadan predmet, to je predmet u kojem svatko moze pronaći neku ljepotu i nešto što će ga zanimati", kazao je Borna Šimić, učenik Gimnazije Matije Mesića u Slavonskome Brodu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Strast prema matematici dijeli s bivšim matematičkim olimpijcem, sadašnjim studentom PMF-a Danielom koji mu prenosi svoja znanja i iskustva.  Daniel je i član udruge koja okuplja mlade talentirane matematičare.

"Naš je cilj kao bivših natjatelja i studenata matematike olakšati učenicima natjecateljski put i što više njih zainteresirati za onu lijepu matematiku", objasnio nam je Daniel Paleka, iz udruge "Mladi nadareni matematičari".

Prema međunarodnom istraživanju u kojem je sudjelovalo 600 tisuća učenika iz 57 zemalja, među kojima 4 tisuće iz 163 škole, hrvatski učenici svojim znanjem zauzimaju sredinu ljestvice - 32. mjesto. Brojke bolje leže slovenskim i srpskim učenicima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svjesna je toga i nova voditeljica kurikularne reforme.

"U matematici nam je nužno promisliti kako ćemo postići bolje rezultate"rekla je Jasminka Bulja Culej, voditeljica Ekspertne radne skupine za provedbu kurikularne reforme.
A kada promisle i svoje ideje provedu u djela možda matematika više neće biti bauk.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
savrseni kandidatkinje
GLEDAJ ODMAH!
VOYO logo