Kao i svake godine, Njemački autoklub (ADAC) u travnju 2022. objavio je svoju statistiku Službe pomoći na cesti, odnosno odrađenih intervencija za prošlu godinu na automobilima koji su stari od 3 do 10 godina. Kao i dosad, najčešće intervencije u 2022. godini bile su one vezene uz kvar akumulatora. Tijekom 2021. godine akumulator je bio problem u 46,2 posto slučajeva od ukupno 3.49 milijuna kvarova. Godinu prije, udio kvarova baterija bio 46,3 posto, što predstavlja snažan porast u odnosu na 2019. sa 41,8 posto. Razlog je pandemija koronavirusa. Zbog nje su automobili mirovali, a to slabi akumulator više nego česta vožnja, donosi revija HAK.
Teško je odgovoriti zašto se problem neispravnog akumulatora ne popravlja s napretkom tehnologije. Razloga za kvarove može biti mnogo, a za neke su krivi sami vozači. Ostaviti upaljena svjetla, ne zatvoriti pravilno poklopac prtljažnika, voziti samo na kratkim udaljenostima – u tim slučajevima kriv je vlasnik automobila. S druge strane, nedostaci proizvoda, loša kvaliteta i neispravno upravljanje električnim sustavom vozila mogu dovesti do problema s akumulatorom i za njih su odgovorni proizvođači.
Uzrok kvara često ovisi o starosti vozila. Kod mlađih vozila općenito je malo kvarova i stoga manje problema s akumulatorom. Kada vozilo navrši sedam godina, povećava se i osjetljivost na kvar baterije. To se obično događa kada akumulator dođe do kraja svog radnog vijeka.
Ukupno 132 modela vozila procijenjena su u ADAC-ovoj statistici kvarova za 2021. Osnova su bili svi kvarovi tijekom 2021. godine koji su zahvatili vozila od 3 do 10 godina starosti (prva registracija 2012. do 2019. godine) te da su navedeni modeli registrirani najmanje 10.000 puta u barem jednoj od godina praćenja. Modeli s manjim uzorkom se ne ocjenjuju. Uzroci kao što su prazan spremnik goriva ili defekti guma ne uzimaju se u obzir u ADAC-ovu indeksu pouzdanosti.
Koji su neki tipični kvarovi? Problemi s pumpom za gorivo, na primjer, pojavljuju se statistički tek od 10 godina starosti vozila, problemi s alternatoromkontinuirano rastu od četvrte godine, senzor radilice počinje se ozbiljnije kvariti od 2010. godišta, i tako redom...
U rasponu od 3 do 10 godina starosti najpouzdanijim su se pokazali Toyota Aygo, Audi A1, Renault Captur, Mini, Suzuki Vitara (od 2019. do 2016. godišta), Audi Q3, BMW serije 1, BMW X1, Audi A4, Audi A5, Audi Q5, BMW serije 3, BMW serije 3 coupe, BMW X3, Audi A6 i BMW serije 5. Spomenimo još neka vozila, Dacia Sandero dobila je vrlo dobre ocjene u svim godištima (što je, također, veliki uspjeh), vrlo dobar je i Volkswagen Polo, a samo je 2012. godište ocjenu ispod vrlo dobroga. Dacia Duster ima uglavnom ocjene dobar, a 2013. godište ocjenu odličan. Mercedes-Benz B klasa je vrlo dobra u svim godištima. Mitsubishi ASX je, također, odličan i vrlo dobar. Seat Leon je u svim godištima vrlo dobar. Volkswagen Golf je vrlo dobar, osim 2012. kada je – dobar. Kia Ceed se kreće od ocjene loše (2012. godište) do ocjene vrlo dobar (2019. godište). Mazda Cx-5 je vrlo dobra, osim 2013. godišta kada je dobra.
Cijelu tablicu s ocjenama modela koje je objavila revija HAK na OVOJ POVEZNICI.