Nekadašnji Ponte Rosso odsad "mijenja lokaciju", niče u susjednoj Bosni i Hercegovini i obuhvaća Bihać, Veliku Kladušu i Cazin. Naime, u dane vikenda ta mjesta postanu pravi hit za Hrvate i Slovence koji se ondje slijevaju ne samo osobnim automobilima nego i u autobusima u kojima se, kako piše Al Jazeera Balkans, ne može pronaći slobodnog mjesta.
Cilj svim "turistima", koji dolaze iz Ljubljane, Postojne, Jesnica, Rijeke, Zadra, Gospića te drugih gradova su gradske tržnice i šoping. Zbog nižih cijena u BiH dolaze zbog prehrambenih artikala, benzina, nafte, plina...
Bračni par iz Korenice potvrđuje da u Bihać dolazi jer na rezervoaru goriva uštedi i 20 eura, a to u današnjoj besparici, vele, nije malo. I prodavači kažu kako niska cijena ruši sve barijere pa kupcima ne smeta ni slabija kvaliteta benzina.
S druge strane, u sad popularne gradove ne dolaze samo kupci iz drugih zemalja, nego i prodavači iz cijele BIH, koji onim gostima koji proizvod ne pronađu u trgovačkim centrima robu nude i na ulicama.
Grade se šoping centri, u sve se više ulaže
U dane vikenda pa i praznicima u popularnim BH destinacijama promet se mjeri u stotinama tisuća eura pa ne čudi ni činjenica da niče veliki broj novih trgovačkih centara.
U Gradskoj upravi Bihaća, posebno u Turističkoj zajednici Unsko-sanskog kantona, pa i Nacionalnog parka Una, sve više razmišljaju da ovu situaciju pokušaju iskoristiti za razvoj turističke ponude. Čine se napori da grad što ljepše izgleda, da sve funkcionira. Proradili su i semafori, u svemu pomažu i građani.
"Zašto ovo ne iskoristiti i od Bihaća, Velike Kladuše i Cazina ne napraviti nekadašnji Trst u Italiji i poznati Ponto Rosso?", kažu u Gradskoj upravi Bihaća. Upravo stoga i policija ulaže napore da najnoviji gosti nemaju dugih čekanja na granici.
Proteklih božićnih i novogodišnjih praznika gužve su bile nezapamćene. Dolazili su brojni turoperatori iz Slovenije i Hrvatske, koji najavljuju nove i češće ture, odnosno uvođenje redovnih autobusnih linija.
I, zadovoljni su svi - i gosti, i domaćini.