KOD NAS MESO, KVASAC, A DRUGDJE? /

Evo što je drugima najvažnije imati u zalihama i zašto Talijani nisu navalili na toaletni papir

Image
Foto: Alamy / Profimedia

Potrošači u SAD-u, Europi i Izraelu žale se na nestašicu toaletnog papira unatoč tvrdnjama vlasti i trgovina da su zalihe u tim zemljama dovoljne.

20.3.2020.
10:15
Alamy / Profimedia
VOYO logo

Dok se milijuni ljudi širom svijeta pripremaju za samoizolaciju u svojim domovima u idućim tjednima kako bi se spriječilo širenje koronavirusa - u mnogim trgovačkim centrima police su prazne. Preduvjet preživljavanja kućanstava je, sudeći po mnogim zemalja, toaletni papir jer je prvi nestao s polica prodavaonica.

Potrošači u SAD-u, Europi i Izraelu žale se na nestašicu toga ključnog predmeta unatoč tvrdnjama vlasti i trgovina da su zalihe u tim zemljama dovoljne. Stanovnici u ostalim zemljama svijeta ipak nisu prvo poharali police s higijenskim potrepštinama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
U TRGOVINAMA ĆE BITI DOVOLJNO ARTIKALA; Situacija postaje sve ozbiljnija: /

Nacionalni stožer dobiva nove i veće ovlasti

Image
U TRGOVINAMA ĆE BITI DOVOLJNO ARTIKALA; Situacija postaje sve ozbiljnija: /

Nacionalni stožer dobiva nove i veće ovlasti

Iran i Italija: Zašto svi kupuju toaletni papir?

Irancima i Talijanima neobično je što se u drugim zemljama kupci tuku za toaletni papir. U većini talijanskih kupaonica postoje bidei, a u Iranu ljudi se peru nakon nužde i potom obrišu platnenim krpama. S druge strane u tim zemljama nedostaje zaštitnih i dezinfekcijskih sredstava, kao i u mnogim drugim zemljama u svijetu.

U Italiji se primjerice mogu vidjeti posvuda natpisi: "Mascherine terminate" - "Nema maski", a ti se natpisi šire sada i drugim zemljama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Španjolska: Vino za kućne zalihe

Već nekoliko dana u nekim španjolskim prodavaonicama nema vina, toaletnog papira i tjestenine ni za lijek. I Talijani se sve češće nađu pred praznim policama za vino. S obzirom na to da se u obje zemlje sada češće jede kod kuće ljudi kupuju velika pakiranja vina odjednom.

Turska: 'Kolonya'

U Turskoj nema nikakvih izgleda da kupite "Kolonyu". Tradicionalno se ta kolonjska voda služi posjetiteljima, a može se koristiti i za osvježavanje ruku tijekom putovanja. S obzirom na to da sadrži oko 80 posto alkohola može služiti i kao dezinfekcijsko sredstvo.

Nizozemska: Marijuana

Nizozemski potrošači čini se da rade zalihe marihuane - neposredno prije zatvaranja coffee shopova ljudi su čekali u redovima prošle nedjelje da se opskrbe.

SAD: Oružje i voda

"Ne morate toliko toga kupovati", kazao je nedavno američki predsjednik Donald Trump. "Opustite se". No to nije pokolebalo Amerikance u pohodu na prodavaonice. S mnogih američkih polica nestala je konzervirana hrana i toaletni papir. Flaširana voda na vrhu je popisa najpopularnijih artikala, a slijedi meso.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Amerikanci čini se koronavirus namjeravaju dočekati naoružani do zuba - dramatično je porasla prodaja oružja i streljiva i neki izvještavaju o gotovo 300 posto većoj prodaji te redovima pred prodavaonicama oružja.

Skandinavija: analgetici

U Skandinaviji vlasti su pozvale ljude da ne stvaraju zalihe sredstava protiv bolova poput paracetamola i inzulina. I tamo prazne police s toaletnim papirom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Misle li ljudi da je Covid-19 crijevna bolest?", pita se Henrik Sjostrom iz tvrtke Essity koja proizvodi higijenske potrepštine.

Bugarska: Naranče

Bugari su čini se stanovnici Zemlje s najrazvijenom sviješću o zdravlju - tamo se panično kupuju - naranče i drugi izvori vitamina C. Citrusi su uglavnom nestali iz prodavaonica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo